Zilch stara się wyróżniać wśród konkurencji swoim podejściem do młodego pokolenia i marketingu, często nawiązując bezpośrednie relacje z klientami (co oczywiście staje się coraz trudniejsze wraz z rozwojem skali biznesu). W celu analizy scoringu kredytowego fintech korzysta z rozwiązań Credit Kudos, bazujących na otwartej bankowości.
Fintech Zilch planuje ekspansję na rynki UE oraz USA
Dodatkowo Zilch chwali się, że jest jednym z pierwszych fintechów, który otrzymał zgodę Financial Conduct Authority (brytyjskiego nadzorcy) na udzielanie kredytu konsumenckiego w modelu BNPL. To istotne w kontekście coraz głośniejszych dyskusji na temat konieczności uregulowania tego rynku na Wyspach.
Fintech powstał w 2019 roku i ma już 1,7 mln klientów – co czyni go jednym z największych graczy na brytyjskim rynku BNPL. W zeszłym roku Zilch pozyskał 110 mln USD od takich inwestorów jak Goldman Sachs, czy Daily Mail. W sumie od momentu powstania spółka zebrała 200 mln dolarów.
Teraz celem Zilch jest ekspansja na rynki Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych. Pomóc ma w tym rozszerzenie partnerstwa z Mastercard. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy kartami Zilch wszędzie tam gdzie akceptowane są plastiki tej organizacji oraz rozłożyć płatność na 6 tygodni, bez odsetek i dodatkowych opłat.
Warto dodać, że z nowego badania przeprowadzonego przez OpenMoney wynika, że już prawie 60% mieszkańców Wielkiej Brytanii w wieku od 18 do 50 lat skorzystało z odroczonych płatności. Wraz z popularnością BNPL rośnie jednak problem ze spłacaniem zobowiązań – takie kłopoty zgłaszało 43% ankietowanych. Między innymi dlatego FCA ma już pracować nad regulacjami dla rynku odroczonych płatności.