Badania przeprowadzone przed Adyen we współpracy z Boston Consulting Group wykazały, że 64 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest zainteresowanych usługami finansowymi wbudowanymi w platformy. Co więcej, 65 proc. użytkowników platform rozważa zmianę dostawcy usług finansowych na rzecz rozwiązań lepiej dopasowanych do ich procesów biznesowych.

Adyen otwiera firmy na embedded finance

Aby wykorzystać możliwość bankowości jako usługi (ang. Banking as a Service), Adyen opracował pakiet produktów finansowych obejmujący udzielanie pożyczek, oferowanie biznesowych kont bankowych i wydawanie firmowych kart. Rozwiązania te wspierają kontrolę nad finansami i opcje personalizacji.

Dzięki nowej funkcja Capital, platformy mogą oferować użytkownikom dostęp do finansowaniu udzielanego w oparciu o historyczne dane dotyczące płatności. Natomiast produkt Accounts pozwala na zintegrowanie finansów w jednym miejscu poprzez tworzenie kont bankowych. W efekcie sprzedający na platformach mogą zarządzanie swoimi finansami w miejscu prowadzenia biznesu i uzyskiwać natychmiastowy dostępu do swoich funduszy.

Poza Capital i Accounts, ofertę uzupełnia opcja Issuing, która umożliwia użytkownikom wydawanie środków z brandowanych kart płatniczych. Dla przykładu, dzięki partnerstwu z Adyen i korzystaniu z opcji Issuing, pracownicy Pyszne.pl zyskali w zeszłym roku karty przedpłacone, z których środki mogą przeznaczać na wydatki związane z posiłkami.

– Platformy są ważną częścią zmian, jakie zachodzą w branży usług finansowych, a Adyen jest gotowe te zmiany stymulować. Embedded finance to dla nas kolejny naturalny krok wychodzący poza przetwarzanie płatności. Dzięki temu, że w przeszłości inwestowaliśmy już w licencje bankowe i wiodącą w branży technologię, jesteśmy dziś dostawcą oferującym pełen pakiet wbudowanych produktów finansowych, możliwych do wdrożenia za jednym razem – komentuje CEO firmy, Pieter van der Does.