Rozwój aplikacji IKO jest jednym z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25. W jej ramach bank będzie rozwijać ekosystem usług pozabankowych i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS) w aplikacji. Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO PB.

W momencie startu aplikacja służyła głównie do płatności mobilnych i była dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów z systemami iOS i Android, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych w Polsce. Na koniec 2013 roku aplikacja miała już 100 tys. użytkowników i za jej pomocą mogli oni m.in. zapłacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu, wykonać przelew na numer telefonu, sprawdzać saldo i historię rachunku. Jednocześnie aplikacja IKO stała się bazą do stworzenia i uruchomienia w 2015 roku systemu płatności mobilnych BLIK.

1,7 mld transakcji na 480 mld złotych

Klienci obecnie logują się do IKO co godzinę średnio 237 tys. razy. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy płacą BLIKIEM w internecie – to 27 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, robią przelew na rachunek (23 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (15 proc.). Dziś klienci PKO Banku Polskiego korzystający z IKO płacą w internecie 7 razy na sekundę, w każdej minucie zlecają 326 przelewów, a w ciągu doby bank notuje 22,5 mln interakcji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 33,5 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Trójmieście. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za 2,3 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się.

Użytkownicy IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat i ma już 1 mln unikalnych użytkowników. To oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Konkurs „10 lat IKO”

PKO Bank Polski zaprasza klientów do wzięcia udziału w konkursie z okazji jubileuszu 10 lat IKO. Nagrodą główną jest – karta podarunkowa o wartości 10 000 zł do wykorzystania w sklepie RTV EURO AGD, uczestnicy mogą wygrać też 10 kart podarunkowych o wartości 1000 zł i 10 kart podarunkowych o wartości 500 zł do tego samego sklepu.

Wystarczy wypełnić dwa zadania – w komentarzu pod postem konkursowym umieszonym na oficjalnym profilu PKO Banku Polskiego na Instagramie, Twitterze lub Facebooku, kreatywnie opisać sytuację, w której aplikacja IKO pomogła jej użytkownikowi w codziennym życiu oraz w aplikacji IKO przejść do Asystenta głosowego i wpisać lub powiedzieć hasło ,,Wszystkiego najlepszego’’, które widnieje na grafice we wspomnianym poście konkursowym.