Historia bankowości elektronicznej w Polsce rozpoczęła się dużo wcześniej, niż od udostępnienia aplikacji PeoPay. 25 lat temu, 18 października 1998 roku, Bank Pekao udostępnił klientom pierwsze konto z dostępem przez internet. Na początku bankowość internetowa odbywała się przy użyciu komputerów. Ale od 2010 r. klienci Pekao mogli już bankować na telefonie. Wtedy, jeszcze za pośrednictwem przeglądarki internetowej, z bankowości mobilnej korzystało 30 tysięcy klientów.
10 lat PeoPay w liczbach
Bank najpierw pod koniec 2011 r. udostępnił klientom system Pekao24. a następnie w 2012 r. pierwszą ofertę mobilną składającą się z Eurokonta Mobilnego, aplikacji bankowości mobilnej, mobilnego planera zakupów. Liczba aktywnych użytkowników szybko rosła i na początku 2013 r. przekroczyła 100 tys.
Przełomowy okazał się czerwiec 2013 roku – wtedy to Bank Pekao oddał w ręce klientów aplikację PeoPay – początkowo tylko do płatności mobilnych, w tym do zakupów w sklepach internetowych i stacjonarnych, z możliwością dokonywania przelewów na telefon czy do wypłacania gotówki. W tym czasie w ofercie banku funkcjonowały więc dwa produkty: jeden do płatności – właśnie PeoPay i drugi do korzystania z usług bankowych w Internecie, czyli Pekao24.
Dzisiaj z aplikacji PeoPay korzysta ponad 2,7 mln aktywnych użytkowników. Klienci Pekao co godzinę logują się do aplikacji średnio 148 tys. razy. Od 2017 roku za pomocą PeoPay wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld złotych.
W aplikacji klienci realizują codziennie średnio 1,4 mln różnych transakcji. Najczęściej płacą telefonem zbliżeniowo (40%), robią przelewy (30%) i płacą w internecie (17%). Popularne płatności na numer telefonu wykonywane są w każdej sekundzie. Łącznie do tej pory zrealizowano ich prawie 40 mln razy.