W sumie w pierwszym miesiącu trwania kampanii (od 18 czerwca do 18 lipca) łączna długość tras pokonanych przez użytkowników samochodów elektrycznych na Autostradzie A1 wyniosła prawie 27 tys. km. Z kolei na A4 na odcinku Katowice-Kraków łączny dystans przejechany przez kierowców EV wyniósł 22,7 tys. km.
Wymierne korzyści
Organizatorzy szacują, że dzięki przejazdom aut całkowicie elektrycznych w trakcie pierwszego miesiąca kampanii udało się obniżyć emisję o 8,6 ton CO2.
Osoby zarejestrowane w EV Klubu Polska i użytkujące samochody całkowicie elektryczne są zwolnione z opłat za przejazdy odcinkami autostrad, które są objęte system wideotollingu. Mowa o odcinku Gdańsk – Toruń autostrady AmberOne A1 (węzeł Rusocin – węzeł Nowa Wieś) oraz odcinku Katowice – Kraków autostrady A4 (węzeł Murckowska – węzeł Balice), liczących w sumie 276 km.
– Dobrze, by osoby wybierające zeroemisyjne środki transportu były za ten wybór nie tylko doceniane, ale by mogły również liczyć na konkretne, choćby drobne korzyści i wymierne oszczędności. Faktycznie tak się stało dzięki naszej akcji. Trasa nad morze, tam i z powrotem, pozwoliła właścicielom aut z napędem elektrycznym oszczędzić 60 zł, a trasa autostradą A4 niemal 50 zł – podkreśla Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.
Coraz więcej elektromobilnych
Według danych z końca czerwca 2021 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 26 985 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 8 249 sztuk, tj. o 150% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.