Blisko 70% Polek uważa również, że kobiety byłyby bardziej niezależne finansowo, gdyby miały dostęp do narzędzi technologicznych. Takiego zdania jest średnio co druga Europejka (50%).
– Polki doceniają potencjał rozwiązań cyfrowych i nie tylko nie mają obaw, aby swobodnie z nich korzystać, ale pod wieloma względami wiodą prym w tym obszarze. Technologia jest postrzegana przez kobiety jako narzędzie, które pozwala na więcej niezależności oraz sprawia, że życie jest łatwiejsze i wygodniejsze – mówi Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w Mastercard.
Bank w internecie
Polki przekonały się także do bankowości online, z której korzysta ponad 90% ankietowanych – to najwięcej wśród wszystkich badanych krajów. Popularnością wśród kobiet cieszą się aplikacje – zwłaszcza bankowe (47%) oraz pomagające kontrolować wydatki i oszczędzać (40%).
Jak wynika z badania Mastercard, z bankowości internetowej kobiety korzystają średnio od 5-10 lat (37%). Co trzecia respondentka z Polski przyznała, że posługuje się nią ponad dekadę (33%). Co przede wszystkim doceniają Polki w cyfrowym bankowaniu? W pierwszej kolejności wygodę (67%), a także szybkość (42%), łatwość dostępu (34%) oraz prostotę obsługi (30%).
Generacja silvers coraz bardziej online
36% respondentek potwierdziło, że ich matki i babcie obsługują płatności online, a co czwarta z nich korzysta także z aplikacji do zarządzania swoimi finansami (25%). Mimo to, zdaniem 42% ankietowanych, kobiety z poprzednich generacji w ich rodzinie nadal preferują bankowość tradycyjną. Więcej niż połowa woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych (53%), a co dziesiąta nigdy nie skorzystała z żadnych usług bankowych (10%).
– Skłonność konsumentów do korzystania z technologii – nie tylko w obszarze zarządzania finansami, ale również w innych obszarach życia codziennego – rośnie wraz ze wzrostem poziomu kompetencji cyfrowych w społeczeństwie. 15% Polek, które wzięły udział w badaniu Mastercard Womenomics twierdzi, że starsze pokolenia w ich rodzinie zaczęły obsługiwać płatności internetowe i zakupy online, co pokazuje, że coraz więcej przedstawicieli tzw. silver generation staje się aktywnymi członkami gospodarki cyfrowej. Aplikacje i narzędzia cyfrowe powinny być zatem łatwe w obsłudze i tworzone pod kątem wielu różnych grup odbiorców, oferując każdemu użytkownikowi, bez względu na wiek, wyjątkową wartość dodaną – dodaje Daria Auguścik z Mastercard.