– Szerokie wykorzystanie chmury obliczeniowej w działalności bankowej to nie tylko symbol cyfrowej transformacji, ale realne korzyści dla klientów. Zyskają oni łatwiejszy i szybszy dostęp do portfolia naszych produktów i usług. Jego zastosowanie będzie zgodne z przepisami Komisji Nadzoru Finansowego. Pierwsze efekty naszej współpracy z Microsoft powinniśmy zobaczyć już w I półroczu tego roku” –  mówi Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.

Chmura coraz ważniejsza w Banku Pocztowym

Już wcześniej Bank Pocztowy udostępnił inne rozwiązania informatyczne dostępne w chmurze swoim pracownikom. Aż 1200 pracowników Pocztowego zyskało dostęp do narzędzi i rozwiązań w chmurze Microsoft. Narzędzia pracy zdalnej umożliwiły realizację strategii rozwoju na rok 2021 przewidującej wprowadzenie nowych produktów i usług. Stały się również kluczowym sposobem podtrzymania, a w wielu przypadkach podniesienia efektywności współpracy w zespole – czytamy w komunikacie.

Cyfrowa przestrzeń do pracy i współpracy Office 365 oferuje narzędzia umożliwiające wymianę wiedzy oraz komunikację, co ma sprzyjać dalszemu procesowi rozwoju innowacji. Wspólne przestrzenie w Microsoft Teams umożliwiły lepszą wymianę wiedzy, uczestnictwo w szkoleniach czy wydarzeniach firmowych. Przy współpracy z Microsoft powstaje również konwersacyjny bot, który pozwoli na łatwe przeszukiwanie bazy wiedzy zgromadzonej w środowisku Sharepoint.

W Banku Pocztowym na przestrzeni roku dwukrotnie wzrosła liczba spotkań online, które okazały się wygodną alternatywą dla tradycyjnych rozmów i zebrań, a jednocześnie pozwoliły zachować ciągłość współpracy w czasie obowiązywania społecznego dystansu. Jeszcze szybciej rośnie wykorzystanie charakterystycznej dla efektywnej pracy zdalnej komunikacji asynchronicznej, np. czterokrotnie wzrosła skala wykorzystania chatu Microsoft Teams.

Kilka tygodni temu Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce wprowadził biometryczną kartą płatniczą, umożliwiającą autoryzację płatności poprzez odcisk palca.

Pocztowy zapewnił również dostęp do aplikacji wykorzystującej biometryczną analizę twarzy do potwierdzenia tożsamości klienta podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy.