Na razie z karty biometrycznej mogą skorzystać klienci instytucjonalni w Banku Pocztowym. W styczniu 2022 roku rozwiązanie będzie dostępne również dla małych i średnie przedsiębiorstw.

Bank Pocztowy udostępnia pierwszą w Polsce kartę biometryczną

Sposób zawierania transakcji za pomocą biometrycznej karty debetowej przypomina płatność mobilną, jednak bez konieczności rejestrowania karty np. w aplikacji mobilnej. Ponadto karta biometryczna EMV nigdy się nie rozładuje. Energię za każdym razem pobiera z terminala POS i nie potrzebuje baterii – czytamy w komunikacie.

Oferowana klientom Banku Pocztowego karta biometryczna Mastercard ma na awersie specjalny czytnik linii papilarnych spełniający bardziej rygorystyczne normy niż czytniki odcisków palca powszechnie wykorzystywane w smartfonach – jest to pierwsza karta posiadająca homologację laboratoriów niezależnych oraz akredytowanych przy Mastercard.

Przed realizacją transakcji posiadacz karty musi przyłożyć palec do czytnika. Jeśli wzorzec biometryczny jest zgodny z tym zapisanym uprzednio, dioda na karcie zapala się na zielono i płatność zostaje zrealizowana. Natomiast gdy karty chce użyć osoba niepowołana dioda na karcie zapala się na czerwono, a transakcja zostaje odrzucona.

– Cieszymy się, że współpraca z Thales pozwala nam osiągać kolejne etapy na drodze cyfryzacji w bankowości, umożliwiając klientom korzystanie z rozwiązań wygodnych i nowoczesnych, a jednocześnie bezpiecznych. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację projektu, by z karty biometrycznej mogli korzystać także indywidualni klienci Banku Pocztowego – komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.