Od połowy października wszyscy klienci banku byli automatycznie przekierowywani wyłącznie do nowej bankowości internetowej Pocztowy24, a z początkiem grudnia dostęp do starej wersji systemu został zupełnie wygaszony. Z końcem listopada zakończył się również proces migracji kart Visa na karty Mastercard i od 1 grudnia klienci Banku Pocztowego mogą płacić wyłącznie kartami Mastercard.
Bank Pocztowy wdroży karty wirtualne i mobilną autoryzację
Bank Pocztowy podaje, że w ciągu roku liczba klientów korzystających aktywnie z bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie – w grudniu ubiegłego roku było ich zaledwie ok. 20 tysięcy w porównaniu do prawie 80 tysięcy na koniec listopada 2021 r.
– Ostatnie miesiące były okresem wytężonej pracy, a wysiłek włożony w rozwój jednego wspólnego kanału online już procentuje, co widać, chociażby w kilkukrotnym wzroście wartości kredytów udzielonych z poziomu naszego marketu cyfrowego, a więc przez bankowość internetową i mobilną – mówi Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.
Od ponad pół roku klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z nowego, wspólnego serwisu internetowego Pocztowy24, który dzięki technologii RWD automatycznie dostosuje wygląd bankowości do ekranu komputera, tabletu lub telefonu klienta, oraz z aplikacji mobilnej Pocztowy.
Za ich pomocą mogą korzystać m.in. z płatności BLIK, modułu Kalendarza do planowania płatności, Google Pay, Apple Pay, Xiaomi Pay czy usługi Autopay do automatycznych płatności za przejazdy autostradami. Bank Pocztowy zapowiada, że w najbliższym czasie w ramach nowej bankowości elektronicznej udostępnione zostaną kolejne nowe funkcjonalności, jak np. moje ID, autoryzacja mobilna czy karty wirtualne.