Dziś narodowy przewoźnik rozszerzył współpracę z Jakdojade, w najbliższych miesiącach możliwy będzie zakup biletów bezpośrednio w aplikacji. Do tej pory w obu platformach Jakdojade (na stronie jak i w aplikacji), po wyszukaniu połączenia obsługiwanego przez PKP Intercity dostępny był przycisk „Kup bilet”, który bezpośrednio przekierowywał do strony przewoźnika.

PKP Intercity rozszerza współpracę z Jakdojade

W komunikacie czytamy, że spółka sprzedała ponad 6 mln biletów w kanałach zewnętrznych partnerów. Rozszerzenie współpracy o możliwość zakupu bezpośrednio w aplikacji Jakdojade ma być ułatwieniem dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego. Dzięki takiemu rozwiązaniu podróżni mogą kupić i trzymać swoje bilety w jednym miejscu.

Jakdojade, z którego strony i aplikacji korzysta ponad 5 mln użytkowników miesięcznie, działa na polskim rynku od 15 lat jako planer podróży miejskich. Od 2017 r. w aplikacji Jakdojade możliwy jest zakup biletów w wybranych aglomeracjach w Polsce. W ramach tej funkcji tylko we wrześniu 2023 roku zostało zrealizowanych blisko 9,5 mln transakcji.

Od sierpnia bieżącego roku klienci PKP Intercity mogą także kupować bilety z poziomu Google Maps, gdzie zostają przekierowani na stronę przewoźnika. Osoby, które planują swoją podróż z Google Maps mogą skorzystać z funkcji „Kup bilet”, która przeniesie ich do zakupu biletu w systemie e-IC, w którym wyświetlony zostanie pociąg znaleziony wcześniej na platformie.

Od września 2021 roku PKP Intercity nawiązało współpracę z takimi serwisami sprzedającymi bilety, jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. W sierpniu bieżącego roku do tego grona dołączyły platformy Infobus oraz eTravel.