Narzędzie BaseModel.ai umożliwia dokładniejszą analizę dużych zbiorów danych i na jej podstawie, m.in personalizację oferty. BNP Paribas zapewnia, że to prawdziwa rewolucja, ponieważ wiele instytucji, mimo posiadania ogromu danych, nie potrafiło w pełni z nich skorzystać z korzyścią dla klienta.

BNP Paribas wykorzystuje BaseModel.ai od Synerise

BaseModel.ai ma wyróżniać się szybkością i precyzją, co ma przekładać się na bardziej efektywne zarządzanie procesami bankowymi oraz lepsze dopasowanie usług do potrzeb klientów. W praktyce oznacza to, że BNP Paribas przykładowo nie proponując kredytów klientom poszukującym możliwości oszczędzania – czytamy w komunikacie

BNP Paribas zakończył niedawno fazę Proof of Concept tego rozwiązania, co potwierdziło skuteczność i jakość modeli w analizie danych oraz prognozowaniu zachowań klientów. W ramach tego etapu wytrenowano model fundamentalny oraz opartych na nim osiem modeli biznesowych. Zakończony etap prac miał pokazać, że wdrożenie modeli sztucznej inteligencji może być przeprowadzone niezwykle szybko, skracając czas dostarczenia wyników z miesięcy do dni co wpływa znacząco efektywność wykorzystania AI w bankowości. Obecnie modele BaseModel.ai z wspierają m.in segment Retail.

Modele biznesowe oparte na technologii BaseModel.ai w BNP Paribas umożliwiają identyfikowanie klientów zainteresowanych inwestycjami, produktami oszczędnościowymi, kredytami gotówkowymi czy np. rozwiązaniami ESG. Tworzone na podstawie historii bankowania profile behawioralne pozwalają lepiej poznać i zrozumieć potrzeby klientów, a dane zebrane w ten sposób umożliwiają dostarczenie idealnej oferty w odpowiednim momencie i poprzez właściwe kanały. Dzięki temu bank może oferować dopasowane produkty.

Bank planuje rozszerzyć zastosowanie tego rozwiązania również na segment SME oraz klientów korporacyjnych, co ma pozwolić na głębsze zrozumienie potrzeb tych grup oraz dostarczanie im spersonalizowanych ofert.