Monzo posiada obecnie ponad 9 mln klientów, co czyni go siódmym największym bankiem detalicznym w Wielkiej Brytanii pod względem liczby użytkowników. W najnowszej rundzie inwestycyjnej udział wzięli m.in. Hedosphia, podmiot wspierający Ubera, czy Airbnb oraz Capital G – czyli fundusz należący do Alphabet, spółki matki Google.

Fintech Monzo z dofinansowaniem na poziomie 190 mln USD

Kilka miesięcy temu Monzo poinformował o zamknięciu rundy inwestycyjnej w wysokości 400 mln dolarów, co ustaliło jego wycenę na poziomie 5 mln USD. Pieniądze miały zostać przeznaczone na rozwijanie kolejnych produktów i ponowną próbę ekspansji w USA. Teraz neobankowi udało się pozyskać kolejne 190 mld USD.

Po trudnym okresie pandemii brytyjski challenger bank mocno się odbił, wprowadzając szereg nowych usług emerytalnych i inwestycyjnych oraz przygotowując się do wejścia w segment ubezpieczeń. Monzo spodziewa się w końcu osiągnąć rentowność w tym roku.

Od lutego 2022 r. do lutego 2023 roku przychody Monzo wzrosły ponad dwukrotnie – do poziomu 355,6 mln GBP. Niemniej w tym samym okresie bank zanotował stratę przed opodatkowaniem w wysokości 116 mln funtów.