Altman zapowiedział, że funkcja generowania obrazów GPT-4o jest już dostępna dla użytkowników planu Pro, który kosztuje 200 USD miesięcznie. Wkrótce mają z niej skorzystać także subskrybenci planu Plus oraz użytkownicy darmowej wersji ChatGPT, a także programiści korzystający z API OpenAI.
ChatGPT z aktualizacją funkcji generowania obrazów
Nowy model generowania obrazów ma większą dokładność i szczegółowość niż jego poprzednik, DALL-E 3. OpenAI podkreśla, że GPT-4o potrzebuje nieco więcej czasu na stworzenie obrazu, ale wynagradza to lepszą jakością wyników. Ponadto, model może edytować istniejące już obrazy, w tym zawierające postacie ludzkie, umożliwiając ich modyfikację oraz „zamalowywanie” wybranych detali w tle i na pierwszym planie.
Aby zasilić nową funkcję, OpenAI wykorzystało publicznie dostępne dane oraz materiały pochodzące z partnerstw, m.in. z firmą Shutterstock. Wielu dostawców generatywnej sztucznej inteligencji traktuje dane szkoleniowe jako przewagę konkurencyjną i niechętnie ujawnia szczegóły na ich temat. Jednocześnie kwestie związane z własnością intelektualną pozostają źródłem potencjalnych sporów prawnych.
OpenAI oferuje formularz rezygnacji, który pozwala twórcom zażądać usunięcia ich dzieł ze szkoleniowych zbiorów danych. Firma twierdzi również, że respektuje prośby o uniemożliwienie swoim botom web-scrapingowym zbierania danych szkoleniowych, w tym obrazów, ze stron internetowych.
Niedawno również Google eksperymentalnie wdrożyło podobne funkcje w modelu Gemini 2.0 Flash. Rozwiązanie konkurencji spotkało się jednak z kontrowersjami – użytkownicy szybko odkryli, że model nie posiada odpowiednich zabezpieczeń, co umożliwiało m.in. usuwanie znaków wodnych i generowanie obrazów naruszających prawa autorskie.
Z kolei Microsoft uruchomił projekt badawczy mający na celu oszacowanie wpływu konkretnych przykładów szkoleniowych na wyniki generatywnych modeli sztucznej inteligencji. Celem jest określenie, w jaki sposób modele mogą być trenowane tak, aby możliwe było efektywne śledzenie i uznanie wkładu poszczególnych twórców danych, takich jak zdjęcia, książki czy inne media wykorzystywane w procesie szkolenia.
Co słychać w OpenAI?
Ostatnio pisaliśmy, że OpenAI ma obecnie 400 mln aktywnych użytkowników tygodniowo. Liczba ta nadal rośnie w szybkim tempie, ponieważ w grudniu wynosiła ona „zaledwie” 300 mln. Nie wiadomo jednak ile osób aktywnie korzysta z płatnych subskrypcji ChatGPT Plus lub ChatGPT Pro. W segmencie B2B płatne plany ChatGPT mają rozwijać się całkiem nieźle. OpenAI ma obecnie 2 miliony płacących użytkowników korporacyjnych – liczba ta podwoiła się od września 2024 roku.
Z kolei doniesień serwisu The Information wynika, że OpenAI może planować pobieranie opłat w wysokości do 20 tys. USD miesięcznie za wyspecjalizowanych „agentów” sztucznej inteligencji. Firma Sama Altmana zamierza zwiększyć swoje przychody, ponieważ w zeszłym roku straciła około 5 mld dolarów.