Live commerce polega zazwyczaj na prowadzeniu w social mediach transmisji na żywo, połączonych z prezentacją produktów danej marki czy sklepu. Widzowie oglądający stream tego typu, mogą w czasie rzeczywistym kontaktować się ze sprzedawcą oraz nabywać prezentowane przedmioty. Sam koncept przypomina odrobinę znane z ekranu telewizora telezakupy.
Kupowanie online w czasie transmisji na żywo cieszy się coraz większą popularnością – szczególnie w Chinach, gdzie szacuje się, że nawet 24 proc. sprzedaży internetowej pochodzi już z live commerce. Zdaniem Marka Kicha, w Polsce to nadal niezagospodarowana nisza. Badania pokazują, że większość Polaków nawet nie wie co kryje się pod pojęciem „live commerce”.
Zakupy online w erze live streamingu
— Mam wrażenie, że pomysł live commerce to jest takie trochę odrodzenie tego co już kiedyś było, tylko w nowej szacie pod tytułem: „mamy internet, możemy to rzeczywiście zrobić na żywo, wejść w większą interakcję z użytkownikiem bo są czaty czy Call To Action”. To pokazuje, że rzeczywiście coś jest na rzeczy, to znaczy ten model już kiedyś był i działał, on jest dzisiaj udoskonalony — powiedział Marek Kich, CEO Satisfly i twórca podcastu „Sztuka e-commerce”.
Marek Kich w podcaście zrealizowanym we współpracy z Tpay zwraca uwagę, że rynek live streamingowy w tym momencie przeżywa ogromny boom. Jego zdaniem nie oznacza to, że każda platforma streamingowa będzie szła w kierunku live commerce.
— Ludzie lubią oglądać live’y. Ludzie lubią wchodzić w interakcje z innymi influencerami niezależnie od tego czy to jest gaming, moda czy takie zwykłe pogaduchy. Ten rynek live streamingowy ma się dzisiaj naprawdę dobrze. Są platformy, które są tylko do tego i to się raczej nie zmieni — powiedział Marek Kich, CEO Satisfly i twórca podcastu „Sztuka e-commerce”.
Co jeszcze znajdziecie w rozmowie Marty Kwiatkowskiej z Markiem Kichem? Przede wszystkim garść porad dla biznesów stawiających pierwsze kroki w m-commerce. Dowiecie się także, w jaki sposób firmy takie jak Satisfly usprawniają e-commerce. Twórca podcastu „Sztuka e-commerce” zdradza również jakie trendy mają szansę wybić się w 2023 roku.
Podcast można obejrzeć na YouTube. Wersja audio dostępna jest na Spotify.