Autopay, polska spółka technologiczno-finansowa, rozszerza zakres współpracy z Grupą Docplanner, wiodącą na świecie platformą, która łączy lekarzy i pacjentów. Dzięki wdrożeniu rozwiązań weryfikacyjnych i płatniczych Autopay we włoskim portalu MioDottore i hiszpańskim Doctoralia, możliwy jest jeszcze sprawniejszy proces rejestracji i onboardingu lekarzy, a także realizacja lokalnych procedur KYC (Know Your Customer) oraz AML (Anti-Money Laundering). Lekarz, który zakończył proces pozytywnej weryfikacji zyskuje dostęp do płatności online, a pacjent ma możliwość opłacenia wizyty już w momencie jej umawiania. Rozwiązania Autopay gwarantują większą wygodę dla obu stron i zmniejszają ryzyko nieodwołanych wizyt.

Kolejny etap współpracy

Pierwszy etap współpracy między Autopay i DocPlanner rozpoczął się w lipcu 2024 roku, gdy z sukcesem wdrożono płatności online dla pacjentów i lekarzy na platformie ZnanyLekarz w Polsce. Aktualnie Autopay przetwarza już tysiące transakcji we Włoszech (MioDottore) i Hiszpanii (Doctoralia). To jednak nie koniec, ponieważ w następnym kroku planowane są działania na kolejnym rynku europejskim.

Cyfryzacja wspiera usługi medyczne

Rezerwacje online stają się naturalnym wyborem w trakcie umawiania wizyt. W tym przypadku nie ma konieczności stania w kolejce czy oczekiwania na połączenie. Skalę zainteresowania widać również po tym, w jakim tempie rozwija się rynek. Według Market Research Future, globalny segment oprogramowania do planowania spotkań rośnie w dwucyfrowym tempie w skali roku i w ciągu 9 lat osiągnie wartość 42 mld dolarów.

Cyfryzacja usług medycznych jest realizowana na wielu poziomach. Według najnowszego badania Autopay “Finanse Polek i Polaków 2025”, większości Polek i Polaków zdarzyło się skorzystać z usług zdalnych. Z porad lekarskich w ten sposób skorzystała ponad jedna czwarta badanych. Częściej z takiej możliwości korzystają kobiety, osoby młodsze i mieszkańcy dużych miast.