edrone, założony przez Michała Blaka i Rahima Blaka, ma swoją główną siedzibę w Krakowie i działa na rynku od 2016 roku. Biuro firmy znajduje się także w São Paulo. Przez ostatnie pięć lat firma pozyskała 1000 klientów głównie na rynkach CEE i LATAM. Obecnie zatrudnia ponad 150 osób.
Co oferuje edrone? To narzędzie dla e-commerce
Dwa lata temu edrone pozyskał swojego pierwszego inwestora w wysokości 2,5 miliona dolarów oraz grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o wartości 2,8 miliona dolarów, łącznie w wysokości 5,3 miliona dolarów. Po 18 miesiącach od poprzedniej inwestycji firma osiągnęła 4,4 miliona dolarów powtarzalnych rocznych przychodów i podwoiła tempo wzrostu – czytamy w komunikacie.
Kolejnym krokiem stało się pozyskanie nowych inwestorów – Atmos Ventures oraz Müller Medien. Funduszy skoncentrowanych na inwestycjach w szybko rosnące spółki, posiadających w swoim portfelu takie spółki jak Booksy, Inframedica czy Molecule.one.
Poza wzrostem przychodów i rozwoju biznesu na kluczowych rynkach, spółka podwoiła liczbę inżynierów. Szczególnie w najważniejszym dla siebie obszarze związanym z przetwarzaniem języka naturalnego. Stworzyli oni narzędzie wspierające interfejs głosowy w sklepach internetowych nie wymagające pracy programistów. Środki z obecnej inwestycji pozwolą na dalszy rozwój technologii głosowej (Voice Commerce) i wprowadzenie produktu na rynek, a także dalszą ekspansję na zagranicznych rynkach.
– Przez ostatnie 18 miesięcy podwoiliśmy liczbę klientów na rynku międzynarodowym, szczególnie w Brazylii i regionie CEE. Wierzę, że to dobry czas, by wzmocnić swoją pozycję na tych rynkach i uzyskać środki na kolejne inwestycje. Zamierzamy kontynuować rozwój rozwiązań dla e-commerce umożliwiających dokonywanie zapytań głosowo – mówi Michał Blak, CEO edrone.