Mijają trzy lata, odkąd Empik uruchomił program subskrypcyjny Empik Premium. Rok później wystartowała również bezpłatna usługa Empik Premium Free, oferująca m.in. darmową dostawę zamówień online. Obecnie subskrypcja Empik Premium dostępna jest w promocyjnej cenie 39,99 zł za rok. 

Empik podsumowuje kolejny rok działania usług Premium

Łączne oszczędności subskrybentów Empik Premium i Empik Premium Free w ciągu ostatniego roku wyniosły prawie 181 mln zł. Od początku działania programów to ponad 380 mln zł, w tym niemal 40 mln zł dzięki darmowej dostawie zamówień online. Przeciętny użytkownik zaoszczędził dzięki benefitom 783 zł, a rekordzista – aż 73 750 zł.

Koszt Empik Premium zwraca się przeciętnie już po 27 dniach. Jak to możliwie? Premiumowicze to najbardziej aktywni klienci Empik – robią zakupy 2,5 razy częściej niż pozostali. Co ciekawe, użytkownicy obu usług – w wersji płatnej i darmowej – finalizują transakcję średnio co 2 sekundy.

W dniach 12-18 września użytkownicy Empik Premium będą mogli skorzystać ze specjalnych okazji w ramach Premium Week. Na klientów czekają codzienne „hity dnia” i oferty obejmujące zarówno książki czy muzykę, ale również produkty z kategorii jak Zdrowie i Uroda, Elektronika, AGD, Zabawki, Dom i Ogród czy Sport.

Jak kupują klienci Empik Premium?

Ulubionym kanałem zakupów tej grupy są sklepy stacjonarne. W ciągu ostatnich trzech miesięcy użytkownicy samego Empik Premium dokonali tam 70% transakcji. Stała zniżka – 15% na zakupy w salonie to ich ulubiony benefit. Natomiast korzystający z Empik Premium Free cenią sobie przede wszystkim darmowe dostawy do paczkomatów.

Użytkownicy usług Premium najczęściej polują na okazje w salonach Empik po południu, w godzinach między 15 a 19. Wieczorem chętniej korzystają natomiast ze smartfona czy laptopa – najwięcej zamówień na Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik składają w godz. 20-22. Najpopularniejsze metody dostawy paczek to odbiór w salonie i dostawa do w punktu odbioru.

A co kupują użytkownicy Empik Premium i Empik Premium Free? Do ich ulubionych kategorii należą książki oraz zabawki. Do tej pory zakupili ich odpowiednio łącznie 37 mln egz. i blisko 6 mln szt. Najczęściej wybierają kryminały i thrillery oraz literaturę dziecięcą. Poza tym chętnie sięgają po gry planszowe, zręcznościowe i karciane.