Rendin to estoński startup, który ma pomagać wynajmującym i lokatorom w wynajmie mieszkań. Platforma łączy ze sobą właścicieli nieruchomości ze zweryfikowanymi najemcami. Umożliwia im podpisanie umowy i obsługę wynajmu online. Zweryfikowany najemca nie musi wnosić kaucji, a wynajmujący otrzymuje zabezpieczenie o wartości nawet 10-krotności miesięcznego czynszu.

Co oferuje startup Rendin?

Dla właścicieli mieszkań Rendin to bezpłatna platforma ogłoszeniowa. W Estonii jest to najpopularniejszy portal nieruchomości oferowanych bezpośrednio przez właściciela. Platforma pozwala zaprezentować mieszkanie najemcom, którzy zostali pozytywnie  zweryfikowani m.in. pod kątem historii kredytowej oraz dochodów. Jeśli obie strony zdecydują się na podpisanie umowy, zrobią to online za pośrednictwem platformy.

W przypadku aktywnej umowy najmu, koszt ochrony Rendin to 2,5% miesięcznego czynszu. Dla mieszkania oferowanego za 3 tys. zł miesięcznie oznacza to 75 zł. W zamian jego właściciel otrzymuje ochronę do 30 tys. złotych. Z kolei najemca nie musi wnosić na start od 3 do nawet 9 tys. zł kaucji. Rendin ma też pomagać w rozwiązaniu problemów z wynajmem i pośredniczy w sporach między stronami.

Rendin jest aktywny w Estonii i Polsce. Firma uczestniczy w zawieraniu 600 umów miesięcznie. Każdego miesiąca w samej tylko Polsce rejestruje się w niej 1 tys. wynajmujących i dołącza 1 tys. lokatorów, którzy pozytywnie przechodzą weryfikację. Platforma oferuje mieszkania od osób prywatnych, ale też udostępniane przez firmy zarządzające nieruchomościami. W Polsce to m.in. Rentplanet, a w Estonii Lumi Capital.

Startup Rendin chce się dalej rozwijać w Polsce

Na swój dalszy rozwój Rendin pozyskał ok. 7,9 mln zł (1,8 mln euro), a od początku otrzymał od inwestorów ponad 18 mln zł (4,2 mln euro). Najnowszej rundzie przewodził fundusz Tera Ventures, ale wzięło w niej udział także blisko 100 użytkowników Rendin, za pośrednictwem funduszu Startup Wise Guys.

Pozyskane środki pomogą przede wszystkim w dalszym rozwoju Rendin w Estonii i Polsce. W tym celu firma planuje powiększyć swój polski zespół, który dziś zajmuje się obsługą klienta, sprzedażą, marketingiem oraz rozwojem produktu. Spółka planuje też uruchomienie platformy edukacyjnej dla właścicieli mieszkań, która pomoże im zorientować się w rynku wynajmu, od początku i wskazówek, jak zacząć, przez informacje prawne, po case studies, które pomogą w znalezieniu odpowiedzi na nawet najbardziej złożone pytania. Kapitał pozyskany w rundzie pomoże też w przygotowaniach do ekspansji na kolejne rynki Europy.