eToro ostatnimi czasy poszerza przewagi konkurencyjne, skupiając się na poszerzaniu wachlarza swoich usług. Całkiem niedawno pisaliśmy o programie patronackim eToro.art, który ma za zadanie łączyć twórców NFT ze światem finansów. Specjalnie utworzony fundusz o wartości 20 milionów USD jest obecnie wykorzystywany do zakupu dzieł uchodzących za tzw. blue-chips.

eToro udostępnia akcje ekskluzywnych marek

Zdaniem Daniego Brinkera, szefa portfeli inwestycyjnych w eToro., rynek dóbr luksusowych od zawsze opierał się przemijającym modom. Omawiany sektor wciąż zachowuje niezbędną wartość i przyciąga klientów, zapeniając sobie kluczową siłę cenową.

Pomimo cięć w wydatkach uznaniowych w ostatnich latach, marki luksusowe zdecydowanie odbiły się od dna i z nawiązką utrzymały swoją wartość w świecie rosnącej inflacji. Ich ponadczasowy charakter sprawia, że  tego typu marki są odporne na zmiany w popycie konsumenckim. Warto przy okazji dodać, że po skurczeniu się rynku w latach pandemii, rynek ten wzrósł o kilkanaście procent, osiągając wartość 1,14 bilionów euro.

— Akcje spółek luksusowych osiągały dobre wyniki w czasie pandemii, zarówno jeśli chodzi o „wąski” jak i „szeroki” luksus. Chodzi tu m.in. o odzież, wyroby skórzane, uroda, a także samochody i alkohole. Powyższe sektory cieszą się dużymi marżami zysku i czynnikami wzrostu niepodlegającymi cykliczności, takimi jak ekskluzywność i status. To wszystko sprzyja wysokim wycenom i trendom, które utrzymają się niezależnie od niestabilności rynku. — powiedział Ben Laidler, Global Markets Strategist w eToro.

Przyspieszony rozwój handlu elektronicznego wzmocnił pozycję marek luksusowych, a sklepy internetowe stały się motorem ożywiającym sektor. Monobrandowe sklepy internetowe stanowią obecnie prawie połowę (40 proc.) punktów sprzedaży konsumenckiej.

Co dokładnie oferuje eToro?

Aby odzwierciedlić różnorodność sektorów w branży, LuxuryBrands Smart Portfolio prezentuje zdywersyfikowany tematycznie wybór 25 akcji. W ich skład wchodzą takie brandy jak: Ferrari, Hermes i Marriott International, czy spółka macierzysta Ritz Carlton i St. Regis.

LuxuryBrands oferuje również dostęp do przedsiębiorstw z branży mody, takich jak LVMH, (Tiffany & Co. i Louis Vuitton; Kering, holding Gucci, Saint Laurent i Balenciaga) oraz Grupy Richemont (Cartier  oraz IWC).

Próg wejścia zaczyna się od 500 USD. Inwestorzy mają dostęp do narzędzi i wykresów umożliwiających śledzenie wyników portfela, podczas gdy kanał społecznościowy eToro będzie informował ich na bieżąco o rozwoju sytuacji w sektorze. Na chwilę obecną, portfel ten nie jest dostępny dla użytkowników z USA.