Zmiana obejmuje również starsze nagrania. Wszystkie transmisje, które obecnie są opublikowane na platformie przez dłużej niż 30 dni, zostaną usunięte. Facebook zapewnia jednak użytkownikom 90-dniowy okres przejściowy, podczas którego mogą oni zdecydować, co chcą zrobić ze swoimi filmami. Użytkownicy mogą pobrać filmy na swoje urządzenie, przenieść je do pamięci masowej w chmurze lub przekonwertować treść na nowy film.

Facebook przechowa zapisy transmisji na żywo tylko przez 30 dni

“Te zmiany dostosowują naszą politykę przechowywania do standardów branżowych i pomogą nam zapewnić najbardziej aktualne wrażenia z transmisji wideo na żywo dla wszystkich na Facebooku” – podkreśla firma w poście na blogu.

Decyzja Facebooka oznacza istotne zmiany dla twórców treści na platformie. Twitch, jeden z głównych konkurentów Facebook Live, przechowuje transmisje na żywo przez 60 dni dla partnerów i streamerów Prime oraz przez 14 dni dla standardowych kont. Z kolei YouTube oferuje bezterminowe przechowywanie nagrań, automatycznie konwertując je na zwykłe filmy, o ile użytkownik nie wyłączy tej opcji.

Aby ułatwić użytkownikom dostosowanie się do nowej polityki, Facebook wprowadza narzędzia umożliwiające zbiorcze pobieranie nagrań. Powiadomienie o nadchodzącym usunięciu będzie zawierało opcje: „Pobierz filmy na żywo” oraz „Prześlij wideo na żywo”, pozwalające na przeniesienie nagrań do chmury. Facebook oferuje także możliwość odroczenia usunięcia nagrań o dodatkowe sześć miesięcy, ale po tym okresie pliki zostaną trwale skasowane.

Zmiana w polityce Facebooka ma na celu jeszcze większą promocję Reels. Firma podkreśla, że ​​użytkownicy mają możliwość przekonwertowania niektórych ulubionych momentów z filmów na żywo do Reels, aby zachować je na swojej stronie.

Kilka dni temu pisaliśmy, że Meta ogłosiła, iż użytkownicy wkrótce będą mogli dodać swoje konto WhatsApp do Centrum Kont, czyli centrum, w którym użytkownicy mogą zarządzać łącznie swoimi kontami na Facebooku, Instagramie i Meta Quest. Dzięki tej integracji użytkownicy będą mogli publikować swoje statusy WhatsApp jako historie na Instagramie i Facebooku, pozbywając się konieczności wielokrotnego publikowania tych samych treści.