Instapay zostało opracowane przez spółkę Cashless Solutions. Jak to działa? Chodzi przede wszystkim o automatyzację płatności. Po jednorazowym wprowadzeniu do systemu danych płatników nie wymagają one praktycznie żadnego dodatkowego nadzoru. W ten sposób firmy mają łatwiej zarządzać należnościami i mogą poprawić swoją płynność finansową.

Fintech Cashless Solutions pozyskał 1,5 mln PLN

Teraz spółka Cashless Solutions w ramach rundy seed otrzymała zastrzyk finansowy w postaci 1,5 miliona złotych, który zamierza przeznaczyć na rozszerzenie produktu o nowe funkcjonalności, przede wszystkim możliwość automatycznego sprawdzania statusów płatności w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu open bankingu oraz rozbudowanego systemu powiadomień.  Inwestorami są Assay Group oraz fundusz VC Space Bridge.

Instapay po szybkiej integracji zaimportuje faktury, dane klientów i płatności, a gdy zauważy płatność po terminie, automatycznie rozpocznie proces windykacji oparty o wiadomości e-mail, sms i voice bot, których cykle można personalizować i dostosowywać do konkretnych klientów lub etapów.

Po wystawieniu faktury w programie księgowym, płatności automatycznie pojawią się w Instapay, który od tej pory będzie je monitorować na bieżąco. Dodatkowo, można udostępnić klientom metodę płatności online, przy pomocy kart, przelewów czy BLIKA po integracji z wybranym pośrednikiem płatności w systemie. Instapay pomaga przeprowadzić integracje bez dodatkowych opłat. Nie trzeba też używać systemu do faktur. Płatności można wystawić także w Instapay i poprosić o nie klientów, w przypadku kiedy obsługujesz klientów B2C.

Kto może skorzystać z Instapay?

Startup obsługuje obecnie biura rachunkowe, szkoły prywatne, szkółki sportowe, magazyny samoobsługowe, firmy ochroniarskie, a teraz nawiązuje pierwsze kontakty z firmami logistycznymi, firmami ubezpieczeniowymi i hurtowniami.

Dotychczasowy produkt przeznaczony był w szczególności dla firm, które oferują płatności subskrypcyjne i abonamentowe. Platforma pomogła przetworzyć płatności o wartości kilku milionów złotych. Teraz – dzięki nowej rundzie inwestycyjnej – Instapay uruchamia nowe rozwiązanie rozszerzające funkcjonalności tak, by mogła z niego skorzystać każda firma wystawiająca faktury i płatności z odroczonym terminem – niezależnie od branży.

Instapay szuka też klientów z nowych sektorów, w których wartością jest automatyzacja procesów związanych z płatnościami rekurencyjnymi. W następnym kroku firma planuje powiększenie zespołu o kolejnych specjalistów i ekspansję zagraniczną.