HyFleet realizowany jest przez FlixMobility wraz z partnerami – Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG. W projekt zaangażowała się również klimatyczna organizacja pozarządowa atmosfair. W przyszłości do tego grona ma dołączyć także jeden z europejskich producentów autobusów. W komunikacie nie ujawniono jego nazwy.
– Technologia zasilania z ogniw paliwowych jest częścią rewolucji ekologicznej mobilności i daje producentom autobusów szansę na kształtowanie przyszłości zrównoważonej mobilności. Dzięki temu projektowi kontynuujemy realizację naszej wizji dostarczania milionom ludzi przystępnych cenowo podróży, przy jednoczesnym dbaniu o środowisko – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
FlixMobility chce rozwijać mobilność opartą na wodorze
Aktualnie brakuje rozwiązań dla popularyzacji autokarów wodorowych jeżdżących na długich dystansach. Wiąże się to przede wszystkim z niezwykle wymagającym charakterem ruchu autobusów dalekobieżnych, których trasy to ponad 1000 km dziennie ze zwykle krótkimi postojami. Rozsądna alternatywa dla autobusu z silnikiem diesla powinna być w stanie pokonać dystans co najmniej 500 kilometrów aż do kolejnego tankowania.
Wodór spełnia powyższe wymagania, a czas tankowania może być tak krótki, jak tankowanie autobusów z silnikiem diesla. W przyszłości FlixMobility planuje uruchomić całkowicie bezemisyjne autobusy wodorowe. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu do eksploatacji wyłącznie ekologicznego wodoru, który jest produkowany przy użyciu zrównoważonych metod i energii odnawialnej.
Już teraz FlixMobility, dzięki FlixBus i FlixTrain, dostarcza zrównoważone środki transportu, które stanowią alternatywę dla podróży samochodem. We wrześniu br. informowaliśmy o oficjalnym starcie FlixBusa w Rosji. Pierwsza linia na rosyjskim rynku połączyła St. Petersburg z estońskim Tallinnem. Z nowego połączenia z jedną przesiadką mogą korzystać również pasażerowie z Polski.