Smartfon, dostęp do Internetu i dokument tożsamości to wszystko czego będą potrzebować przyszli klienci Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, aby założyć rachunek lub wnioskować o kredyt gotówkowy – czytamy w komunikacie.
eWnioski to rozwiązanie systemowe, które umożliwia w pełni zdalne nabycie produktów banków spółdzielczych z grupy BPS. Dostawcami usługi są podmioty, które mają doświadczenie w tego typu wdrożeniach – DomData AG, Digital Gateways, Autenti, Identt.
Grupa BPS umożliwi wnioskowanie o produkty całkowicie online
Funkcja eWnioski pozwala klientowi na wypełnienie wniosku przez Internet na komputerze, tablecie lub smartfonie. Kolejnym etapem jest wideoweryfikacja tożsamości klienta. Jest ona realizowana zawsze z wykorzystaniem smartfona. Klient musi wykonać zdjęcie dowodu osobistego, a następnie nagrać krótki filmik w stylu selfie.
Zawarcie umowy bez konieczności wizyty w oddziale umożliwia podpis elektroniczny. Najpierw klient otrzymuje mail z dokumentami, aby mógł się z nimi zapoznać. Następnie dostarczany jest mail z linkiem do systemu służącego do złożenia podpisu elektronicznego pod umową. W komunikacie podano, że podpisanie umowy odbywa się za pomocą kodu sms, w związku z tym nie są potrzebne dodatkowe programy i aplikacje.
W listopadzie bieżącego roku eWnioski zostaną udostępnione na stronie zrzeszenia BPS mojbank.pl. Dostęp do modułu bezpośrednio na swoich stronach internetowych będą mogły umieszczać również Banki Spółdzielcze.
To kolejny etap unowocześniania oferty banków spółdzielczych i dostosowywania jej do oczekiwań klientów. W sierpniu br. Bank BPS podpisał umowę z Asseco Poland na wdrożenie nowego systemu bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnej.