Dla najlepszych startupów, które grupa zaprasza do współpracy, przewidziane są testy konsumenckie, komercyjny pilotaż, a nawet wsparcie finansowe na dalszy rozwój. Dodatkowo startupy mogą liczyć na dostęp do laboratorium sensorycznego, wsparcie eksperckie oraz liczne okazje do nawiązywania relacji kluczowych dla rozwoju biznesu. Zaproszenie do dalszej współpracy przez Venture Studio oznacza dla startupów możliwość współpracy ze wszystkimi podmiotami Grupy Żabka.
W ubiegłym roku Venture Studio przeprowadziło 4 programy akceleracyjne, każdy skierowany do innej grupy młodych przedsiębiorstw – w tym Żabka Future Lab, Foodtech Lab i aż 2 edycje Startup Impact Program.
Na zdjęciu głównym Karol Gajewicz, Head of Venture Studio w Grupie Żabka.
Żabka Future Lab – kolejna edycja
6 lutego br. wystartowała 2. edycja Żabka Future Lab – flagowego programu akceleracyjnego Grupy Żabka, w ramach którego poszukiwane są innowacyjne spółki , które pomogą rozwinąć ekosystem convenience, zaoferują klientom nowe usługi, usprawnią logistykę, czy zoptymalizują operacje.
Wyłonione w ramach Żabka Future Lab startupy mają szansę na przetestowanie swoich produktów i usług nie tylko w ponad 9 tys. sklepów sieci, w tym w autonomicznych Żabkach Nano, ale także w centrach logistycznych. Mogą też uzyskać dostęp do infrastruktury partnerów Grupy.
Wśród laureatów 1. edycji programu Żabka Future Lab jest m.in. Virbe – platforma, która umożliwia tworzenie interaktywnych awatarów 3D i wykorzystywanie ich w obsłudze klienta. Żabka testuje je w autonomicznych sklepach Żabka Nano, by ułatwić klientom zakupy i wnieść ich doświadczenia na nowy poziom.
Startup Impact Program
Grupa Żabka, poprzez Venture Studio, aktywnie poszukuje również startupów pracujących nad rozwiązaniami ułatwiającymi konsumentom zmianę codziennych nawyków zakupowych na lepsze dla nich samych i dla Ziemi. Służy temu program akceleracyjny Startup Impact Program.
Grupa realizuje go wspólnie z Kozminski Business Hub – organizacją zajmującą się poszukiwaniem i wspieraniem startupów przy Akademii Leona Koźmińskiego. Program skierowany jest do młodych przedsiębiorstw, których celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na otoczenie, czyli działających na rzecz ekologii, zdrowia czy przedsiębiorczości. Do tej pory KBH i Grupa Żabka zrealizowali wspólnie 2 edycje programu.
W Startup Impact Program mogą wziąć udział startupy, których rozwiązania dotyczą czterech obszarów: zmniejszanie śladu środowiskowego, opakowania przyszłości, rozwój przedsiębiorczości oraz dobrostan i równe szanse. Projekty, które zwyciężyły w 2. edycji konkursu dotyczą: opracowania technologii szybkiego schładzania napojów bez użycia prądu (E-ice), produkcji biopolimerów (Seasoil) oraz opracowania inteligentnych kompostowników nadających się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych (Vermico).