Infermedica rozwija narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz wspierające lekarzy lub pracowników medycznych w diagnozowaniu i opiece nad pacjentem. Rozwiązaniu startupu umożliwiają m.in. szybkie sprawdzanie i analizę symptomów pacjentów, sugerując przyczyny oraz rekomendując dalsze działania. Technologia od Infermedica wspiera także wystawianie wstępnej diagnozy pacjentów i określanie powagi ich sytuacji.

Startup został założony w roku 2012 przez Piotra Orzechowskiego, a dziś współpracuje już z nim ponad 90 partnerów z 30 różnych krajów. Klientami Infermedica są między innymi Allianz, Microsoft, Sana Kliniken, Optum, Gothaer, Médis, a także polskie PZU Zdrowie.

Infermedica pozyskuje fundusze na rozwój

Spółka właśnie otrzymała 120 mln zł (30 mln dolarów) w Serii B, której przewodził fundusz One Peak, przy jednoczesnym udziale dotychczasowych inwestorów, w tym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBRD), funduszy Heal Capital, karma.vc, czy polskiego Inovo Venture Partners. Łącznie polski startup otrzymał od inwestorów już około 180 mln zł – w tym 40 mln zł w Serii A w 2020 roku.

Pozyskane środki mają pomóc w dalszym rozwoju technologii i rozwiązań wspierających pracę pracowników medycznych. Oprócz narzędzi do wstępnej diagnozy medycznej, Infermedica ma zamiar tworzyć platformę, która usprawni wizyty lekarskie na wszystkich jej etapach, między innymi ułatwiając komunikację lekarzy z pacjentami i automatyzując jednocześnie tworzenie notatek.

– W trakcie ostatnich dwóch i pół roku Infermedica przeszła drogę od firmy, w której całość sprzedaży prowadził CEO, do „maszyny” z zespołem sprzedażowym, której największe kontrakty z klientami warte są kilkaset tysięcy dolarów rocznie. Spółka udowodniła też, że potrafi przyciągnąć najlepszych na świecie menedżerów najwyższego szczebla na takie stanowiska jak VP Product, czy VP Marketing. Nie mam wątpliwości, że Infermedica to kandydat nie tylko na przyszłego unicorna, ale też decacorna – mówi Michał Rokosz, Partner, Inovo Venture Partners.

Współpraca Infermedica ze startupem Talkie.ai

W świecie medtechu coraz częściej implementowane są tzw.”talkboty”. Infermedica w ostatnich tygodniach umożliwiła przeprowadzenie wstępnego wywiadu lekarskiego właśnie w takiej formie, dzięki współpracy z polskim startupem Talkie.ai. Bot oparty o sztuczną inteligencję wykorzystuje technologię Talkie.ai, by rozpoznawać i interpretować wypowiedzi pacjenta. Z kolei silnik diagnostyczny Infermedica rozpoznaje i rejestruje symptomy, formułując w czasie rzeczywistym kolejne pytania, które zadaje bot, by ostatecznie skierować pacjenta do właściwego specjalisty lub zarekomendować inne działania.

– Integracja silnika diagnostycznego Infermedica z asystentem głosowym Talkie.ai pozwala pomóc w ocenie stanu zdrowia pacjenta i skieruje do właściwego specjalisty, skracając przy tym czas oczekiwania na kontakt z przychodnią. Co ważne, rozmawiając z botem, pacjent może liczyć na tę samą dokładność i rzetelność, co w przypadku rozmowy z pracownikiem medycznym. Dzięki temu cały proces zajmuje mniej czasu i kosztuje mniej wysiłku – mówi Wojciech Przechodzeń, CTO, Talkie.ai.

Infermedica planuje dalszą ekspansję na nowych rynkach i konsekwentne umacnianie swojej pozycji w krajach, w których jest już dostępna. Startup zatrudnia dziś 180 osób, z czego prawie połowa dołączyła do firmy w okresie kilkunastu miesięcy od poprzedniej rundy inwestycyjnej. Spółka planuje podwoić liczebność swojego zespołu, zatrudniając między innymi inżynierów, deweloperów i pracowników medycznych, do biura we Wrocławiu, jak i wariancie zdalnym.