Dzięki współpracy z Ailleron, pracownicy ING będą mogli zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań online. Klienci banku będą mieli z kolei możliwość skorzystania z dowolnego miejsca z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego.

ING wdraża rozwiązanie LiveBank od Ailleron

Wizyta w tradycyjnych placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie będzie już konieczna. Dodatkowo pojawią się też takie funkcjonalności, jak cyfrowa wymiana dokumentów, współdzielenie ekranu czy wspólne wypełnianie i edytowanie wniosków, umów i formularzy.

Model cloudowy, w którym LiveBank zostanie wdrożony w ING Banku Śląskim, zapewni szybszą realizację projektu. Poprzez zakup dowolnej ilości licencji, umożliwi również odpowiednią skalowalność dla banku, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów początkowych. Rozpoczęcie prac wdrożeniowych zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku.

Stroną umowy jest również Operator Chmury Krajowej, którego zadaniem będzie świadczenie usługi chmurowej oraz wsparcie w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa i regulacjami branżowymi, w szczególności tzw. komunikatu chmurowego UKNF.