InPost zaczynał bieżący rok z siecią ponad 10 tys. paczkomatów, zatem przez około 10 miesięcy postawił prawie 5 tys. nowych maszyn. W podobne urządzenia zaczynają inwestować także inne podmioty. Własne automaty paczkowe postawił już PKN Orlen – na razie w liczbie 200 sztuk. Do końca 2022 roku sieć ma już liczyć 2 tys. urządzeń.

Wcześniej na podobny ruch zdecydowali się m.in. Allegro, Poczta Polska, czy AliExpress.

InPost rozbudowuje sieć paczkomatów

– W ciągu ostatniego miesiąca wprowadziliśmy deklarowane dostawy tego samego dnia w ramach tego samego miasta, nową usługę Strefa Ułatwionego Dostępu dla osób niewysokich, systematycznie zwiększamy też zasięg programu InPost Green City dedykowanego samorządom. Do tego wdrażamy nowe urządzenia zasilane energią słoneczną, które otaczamy kostką antysmogową – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

– Zależy nam na dostarczeniu naszym klientom informacji o jakości powietrza w miastach – dlatego na paczkomatach pojawią się czujniki pozwalające przez naszą aplikację śledzić zmiany jakości powietrza w czasie rzeczywistym – dodaje.

Firma rozwija swoją sieć także poza granicami kraju. Kolejne paczkomaty InPost staną m.in. pod sklepami Tesco w Wielkiej Brytanii. Do końca listopada urządzenia będą ustawione przy 500 sklepach Tesco w UK.