InPost intensywnie rozwija swoją sieć automatów paczkowych. W II kwartale 2021 roku zainstalowanych zostało prawie 2 tys. nowych urządzeń. Na koniec kwartału było ponad 24 tys. paczkomatów, w tym 18 418 w Polsce (+12% w porównaniu do końca 2021 roku), 1 012 we Francji (+223%) i 3 935 w Wielkiej Brytanii (+25%).
Na koniec II kwartału przesyłki w paczkomatach odbierała już prawie połowa dorosłej populacji Polski, czyli 15,8 mln osób. Oznacza to wzrost liczby użytkowników o 14% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Już prawie połowa Polaków ma paczkomat w odległości siedmiominutowego spaceru.
Rekordowy kwartał InPost na kluczowych rynkach
Nad Wisłą Grupa InPost w II kwartale ub.r. zanotowała wysoki, aż 36% r/r wzrost wolumenów w kanale poza platformą Allegro oraz 6% na samej platformie. W Polsce osiągnęła całkowity wzrost wolumenów o 20% – przy wzroście rynku o 7%, we Francji wzrost wyniósł 7%, natomiast w Wielkiej Brytanii 225%.
– Mogę z dumą powiedzieć, że są to jedne z najlepszych wyników kwartalnych w naszej historii. Odnotowaliśmy wzrost udziału na wszystkich naszych głównych rynkach, co jest szczególnie istotne w przypadku Wielkiej Brytanii i Francji, gdzie InPost obsłużył znacznie więcej przesyłek, pomimo że rynki te odnotowały spadki wolumenów. We Francji i Wielkiej Brytanii kontynuujemy obecnie pracę nad wdrożeniem dostaw następnego dnia – będzie to nowa jakość, która powinna wzmocnić naszą obecność w segmencie przesyłek B2C – komentuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
InPost zintensyfikował działania na zagranicznych rynkach. We Francji przeprowadzono relaunch marki Mondial Relay odświeżając całościowo jej wizerunek, zapowiedziano wprowadzenie aplikacji mobilnej wzorowanej na InPost Mobile, a także utworzono i odnowiono 5 oddziałów regionalnych. Natomiast w Wielkiej Brytanii wprowadzono zwroty bez etykiet.
Z kolei w Polsce InPost wdrożył między innymi EkoBox, czyli opakowanie wielokrotnego użytku na dostawy do skrytek. Spółka zainstalowała również pierwszy bezekranowy paczkomat. Takie rozwiązanie zmniejsza zużycie energii. Klienci mogą odbierać, nadawać lub zwracać paczki poprzez aplikację mobilną.