W 2022 roku InPost osiągnął łączne przychody – z uwzględnieniem rynków międzynarodowych – przekraczające 1,51 mld euro, czyli o 54% więcej rok do roku i historycznie najwyższe.

InPost chwali się wzrostem w Europie

InPost rośnie także na innych rynkach. Do niedawno rozstawionej maszyny nr 5000 w Wielkiej Brytanii, dołączył paczkomat nr 3000 we Francji. W komunikacie czytamy, że firma wykorzystuje opracowany w Polsce system logistyczny, implementując go na europejskich rynkach. Spółka koncentruje się nie tylko na dużych miastach, ale także na mniejszych miejscowościach.

– Naszym celem jest, aby sieć InPost rozwijała się jeszcze szybciej, aby użytkownicy mieli coraz więcej lokalizacji i coraz bliżej do naszych punktów odbioru, aby mogli do nich chodzić pieszo lub jeździć na rowerze – zmniejszając w ten sposób emisje. Chcemy do 2040 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla z pomocą i bezpośrednim udziałem tych, którzy są zaangażowani w dostarczanie paczek – mówi Nicola D’Elia, dyrektor zarządzający InPost na Europę Południową.

Kilka dni temu InPost zaprezentował nową metodę płatności o nazwie InPost Pay. Jej wdrożenie w 2023 roku miało zadeklarować już 800 sklepów online. Nowe rozwiązanie eliminuje niepotrzebne kliknięcia, skracając czas potrzebny na dokonanie zakupów.