Partner serwisu Visa dla biznesu

InsurTalk #1 Intuicję można zmierzyć

Fintek
Fintek
#Insurtech#Podcasty Sfintechowani
Opublikowano: 16 kwietnia 2020, 11:50 Aktualizacja: 16 kwietnia 2020, 14:33

Czy intuicję można zmierzyć? Co jest ważniejsze – dane czy doświadczenie? Jak insurtech łączy ogień z wodą, czyli o tym jak data driven zmienia obraz sektora ubezpieczeniowego w Polsce – o tym rozmawialiśmy z Katarzyną Wojdyłą, członkiem zarządu LINK4. Zapraszamy na pierwszy podcast z cyklu InsurTalk.

Insurtalk #1. Intuicję można zmierzyć

Insurance Technology, czyli Insurtech to sektor wykorzystujący nowoczesne technologie w branży ubezpieczeniowej. W ramach cyklu podcastów InsurTalk realizowanych wspólnie z LINK4 będziemy rozmawiać o tym czym są insurtechy, jak zmieniają branżę ubezpieczeniową i jakie niesie to korzyści dla klientów.

– Branża ubezpieczeniowa wciąż ma bardzo dużo do zrobienia w zakresie innowacji. InsurTech to na pewno bardzo nośne hasło, natomiast ja doceniam takie elementy, gdzie widzimy rzeczywiste zastosowanie technologii. Na pewno może cieszyć fakt, że branża dostrzega potencjał nowych rozwiązań i stara się je wykorzystywać do łatwiejszej obsługi klientów – mówi Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.

O rozwoju branży InsurTech w Polsce

InsurTech to nie tylko innowacje w relacji ubezpieczyciel – klient. To jest jedynie obraz widoczny na zewnątrz. Ubezpieczyciele bardzo mocno pracują także wewnątrz, aby procesy niezbędne do zawarcia ubezpieczenia były coraz bardziej cyfrowe i wspierane przez nowe technologię. Na końcu jest to widoczne dla klientów w postaci prostszej likwidacji szkody, czy obsługi polisy – dodaje Katarzyna Wojdyła.

W trakcie podcastu poruszyliśmy również takie zagadnienia jak analiza danych w relacji ubezpieczyciel – klient, potencjał polskiego rynku InsurTech oraz różnice pomiędzy rodzimym rynkiem ubezpieczeniowym, a tymi zagranicznymi.

W Polsce proces zawarcia ubezpieczenia wciąż jest dosyć skomplikowany, a co za tym idzie klient potrzebuje autorytetu w postaci agenta – aby mieć pewność, że zawarł korzystną dla siebie umowę. „Widzę duży potencjał dla rozwoju InsurTechu właśnie na tym polu – chodzi o moment kontaktu z klientem” – zwraca uwagę Katarzyna Wojdyła z LINK4.

Z Katarzyną Wojdyłą, członkiem zarządu LINK4 rozmawiał Łukasz Piechowiak.

Podcast znajdziecie także na Spotify i na Soundcloud. Zachęcamy także do zapoznania się z innymi podcastami z cyklu Sfintechowani.

Wersja audio:

Podcast na YT:


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

insurtalk-1-intuicje-mozna-zmierzyc