Podstawą tożsamości dźwiękowej InPost stał się brand music core, który koresponduje ze wszystkimi elementami audio brandingu. W linii melodycznej utworu pojawiają się gwizdanie (symbolizujące radość) oraz typowe dla marki odgłosy skrytek czy kartonów.
InPost prezentuje swój audio branding
Na bazie brand music core marka stworzyła szereg aranżacji muzycznych odnoszących się do poszczególnych usług, produktów i obszarów komunikacyjnych firmy. Dźwiękowym odpowiednikiem wizualnego logo stało się audio logo. Bazuje ono na umuzycznionym, charakterystycznym odgłosie otwieranej skrytki i stanowi wyróżnik marki w przestrzeni audio. Jednym z ważniejszych elementów audio tożsamości InPost są dźwięki w aplikacji, które pozwolą na głębszą i bardziej emocjonalną interakcję z użytkownikami – zapewnia spółka w komunikacie.
Audio branding ma być wykorzystywany szeroko w komunikacji B2C, ale znajdzie także zastosowanie w kampaniach 360: od spotów reklamowych, przez eventy, po infolinię.
Na potrzeby działań audio brandingowych stworzony został autorski instrument perkusyjny InPost. Jego konstrukcja, zainspirowana przez Paczkomat, składa się ze skrytek urządzenia oraz kartonów – czyli elementów bezpośrednio kojarzących się z marką. Partie perkusyjne zagrane na instrumencie pojawiają się w każdej kompozycji stworzonej na potrzeby audio. Sam instrument będzie prezentowany również na eventach InPost, pełniąc rolę pełnoprawnej perkusji.
Ostatnio pisaliśmy, że InPost Pay ma już 7,5 mln zarejestrowanych klientów, a rozwiązanie miało zostać wdrożone przez ponad 1,6 tys. sprzedawców e-commerce. Pierwszym sklepem internetowym, który wprowadził usługę InPost Pay do swojej aplikacji mobilnej jest sieć Media Expert. Podczas zakupu wystarczy wybrać opcję „Dodaj do koszyka InPost Pay”, a następnie przejść do aplikacji InPost Mobile, aby sfinalizować transakcje.