– Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na przygotowanie akcji sprzedażowych już nie tylko podczas Black Friday, ale przez cały tydzień, tzw. Black Week. Dużo więcej sprzedawców korzysta w tym roku z kampanii produktowych w Google i na Facebooku, wielu też zaczęło przygotowania do listopadowych zakupów dużo wcześniej niż przed rokiem – mówi Artur Halik, Head of Sales na platformie Shoper.
Polski e-commerce przygotowuje się do Black Friday
Kiedy właściciele planujący listopadowe akcje sprzedażowe zaczynają do nich przygotowania? We wrześniu miało je już rozpoczęte 17% sprzedawców (wzrost z 4% w 2021). 83% właścicieli sklepów odłożyło przygotowania na później (spadek z 96% w 2021) – wynika z raportu Shoper.
W 2022 roku sprzedawcy prowadzący sklepy internetowe na platformie Shoper, w znacznej większości planują akcje sprzedażowe przez cały Black Week. Taką deklarację złożyło 72% właścicieli, o 4% więcej niż w roku 2021. Tylko na sam Black Friday nastawia się 12% sprzedawców (21% w 2021 r.).
Na pytanie, jakie działania przy okazji Black Week/Friday 2022 planujesz wprowadzić w swoim sklepie, najwięcej sprzedawców wymieniało obniżkę cen – aż 94% (w 2021 roku było to 73% wskazań). Innymi popularnymi działaniami są: postowanie organiczne w social media (54% odpowiedzi, przy 50% w 2021) oraz kampanie reklamowe na Facebooku (39%, wzrost z 26% w 2021) i w Google (32%, wzrost z 26% w 2021).
Z kolei specjalną ofertę produktów na czas Black Week i Black Friday planuje przygotować 36% sprzedawców (43% w 2021). 19% zamierza zmienić wygląd swojego sklepu (w 2021 było ich 33%).
Jakich promocji mogą spodziewać się kupujący w sieci?
Wśród najpopularniejszych form promocji w e-commerce sprzedawcy korzystający z platformy Shoper, co roku wymieniają rabat procentowy. W 2021 roku przed Black Weekiem wskazywało na niego 76% badanych, w 2022 – już 88%. Wzrosło też zainteresowanie zestawami promocyjnymi – z 15% w 2021 do 20% w 2022 roku.
Jak wynika z raportu Shoper, inne cieszące się powodzeniem formy promocji w sklepach to darmowa dostawa (38%, przy 44% w 2021) oraz rabat kwotowy, który tak jak w zeszłym roku, tak i teraz wskazało 28% sprzedawców.