Firma koncentruje się na prowadzeniu mniejszych magazynów i nawiązywaniu kontaktów z lokalnymi producentami i sprzedawcami, takimi jak rzeźnicy i sprzedawcy ryb, a nie na powielaniu tego, co duży supermarket może sprzedawać online. Rohlik w języku czeskim oznacza piekarza i w nawiązaniu do nazwy firma wypieka również chleb w swoich centrach dystrybucyjnych. Czas dostawy ma wynosić około 1-3 godziny od złożenia zamówienia.

Rohlik z dofinansowaniem w wysokości 170 mln USD

Rohlik podał, że w 2023 roku obsługiwał 800 tys. klientów. Teraz planuje wykorzystać nowe fundusze do rozszerzenia swojego biznesu w Europie – celem jest start w 10 kolejnych miastach w ciągu najbliższych sześciu lat. Spółka chce także rozwijać swoją technologię, która obejmuje oprogramowanie logistyczne i analityczne oraz robotykę do sortowania i kompletacji zamówień.

Wycena spółki po dofinansowaniu nie została ujawniona, ale TechCrunch pisze, że jest ona wyższa niż poprzednie wyceny, ale mniejsza niż 2 mld dolarów. Poprzednie duże dofinansowanie Rohlik pozyskał w 2022 roku, a wtedy wartość spółki miała wynosić około 1,3 mld USD. Łączna kwota, jaką startup pozyskał w postaci kapitału własnego i długu, zbliża się obecnie do 800 mln dolarów.

Poza Republiką Czeską firma prowadzi działalność w Austrii, Niemczech (gdzie działa jako Knuspr), na Węgrzech i w Rumunii. Jej jednostki biznesowe na rodzimym rynku, na Węgrzech i w Niemczech mają być obecnie rentowne. Startup postawił sobie za cel osiągnięcie 1 mld euro przychodów do końca 2024 roku. Po pandemii COVID-19 przychody Rohlik mają rosnąć średnio o 40%.