Kantor internetowy dla klientów indywidualnych PKO Banku Polskiego działa od początku 2018 roku w serwisie internetowym iPKO. Od lipca 2019 roku klienci mogą zawierać transakcje również w aplikacji mobilnej IKO. W ubiegłym roku ponad 61 proc. transakcji wykonali w kantorze Polacy, a prawie 39 proc. – obcokrajowcy – czytamy w komunikacie największego polskiego banku.
Z kantoru online PKO BP korzysta 2 mln klientów
Z 9 walut, które można wymienić w kantorze (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF) zdecydowanie dominuje zakup i sprzedaż pary euro/złoty – to 70 proc. transakcji wykonanych w 2023 roku. Druga najpopularniejsza para to dolar/złoty (12 proc.), a trzecie miejsce na podium zajmują waluty skandynawskie (9 proc.).
Najwięcej transakcji w kantorze klienci realizują oczywiście w miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) – obrót w tym czasie stanowił 16,9 proc. rocznego obrotu klientów w całym 2023 roku.
Analizując klientów według regionów Polski, z których pochodzą, z kantoru PKO Banku Polskiego w ubiegłym roku najchętniej korzystali mieszkańcy Mazowsza (8,48 proc. klientów), Śląska (7,36 proc.) i Wielkopolski (7,33 proc.), zaś najmniej jest mieszkańców województw: opolskiego (4,90 proc.), lubuskiego (4,88 proc.) i świętokrzyskiego (4,61 proc.).
W kantorze można m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony przez klienta poziom. Za zakup waluty można zapłacić BLIKIEM z konta w innym banku; w aplikacji IKO kantor jest dostępny m.in. w angielskiej i ukraińskiej wersji językowej.