Aby zamówić kartę, wystarczy zalogować się do aplikacji IKO, przejść do profilu firmowego, wybrać zakładkę „Moje produkty”, a następnie „Karty” i kliknąć „Złóż wniosek o kartę”.

PKO BP udostępnia kartę firmową w aplikacji IKO

We wniosku klient wybiera rachunek oraz wskazuje dla kogo ma być wydana karta (może być wydana również dla innych pracowników firmy). Należy także połączyć z kartą rachunki walutowe, ustawić limity transakcyjne oraz podać adres do wysyłki karty. W komunikacie czytamy, że to kolejny – po karcie kredytowej – produkt kartowy dostępny dla firm bezpośrednio w aplikacji IKO.

Obecnie klienci biznesowi PKO BP, którzy mają karty debetowe i kredytowe, mogą samodzielnie w aplikacji IKO zamówić kartę do konta, zmienić jej limity, połączyć kartę do konta z kontami walutowymi (funkcja wielowalutowa), czy sprawdzić kwotę transakcji potrzebną do zwolnienia z opłaty za kartę. Z poziomu apki mogą również zrobić przelew z karty kredytowej, podpiąć kartę kredytową do BLIKA, spłacić limit karty kredytowej, nadać lub zmienić PIN do kart debetowych i kredytowych, ustawić limity transakcyjne, zastrzec karty.

Jakie inne nowości wprowadził największy polski bank? Ostatnio w ofercie PKO BP pojawiły się płatności odroczone od BLIKA. Oznacza to, że podczas płacenia w sklepie internetowym klient może teraz wybrać ikonę BLIK Płacę Później i dokonać płatności za pomocą PKO Płacę później. Skomplikowane? Tylko pozornie. Odroczone płatności od BLIKA umożliwiają realizację transakcji od 30 zł do dostępnego dla danego klienta limitu (maksymalnie do 4 tys. zł).

Z kolei wcześniej PKO BP wprowadził nową kartę debetową dla dzieci. To propozycja dla dzieci w wieku 6-12 lat, które mają to konto w PKO BP.  Rodzic może zarządzać kartą dziecka w swojej aplikacji mobilnej IKO lub serwisie internetowym iPKO. Bank nie pobiera prowizji i opłat za wydanie i obsługę karty, m.in. dziecko nie musi płacić za wypłaty z bankomatów (także innych niż PKO BP), wypłaty cashback i płatności za granicą.