Nowa karta powstaje we współpracy z Visą i umożliwia klientom natychmiastowe płatności lub rozłożenie wydatków na darmowe raty – zarówno podczas zakupów online, jak i w sklepach stacjonarnych. Rozwiązanie to ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla tradycyjnych banków i ich produktów płatniczych.

Karta debetowa od Klarny. Rusza pilotaż w USA

Mimo że Klarna nie posiada licencji bankowej w USA, rozwiązanie to zostanie zrealizowane dzięki partnerstwu z WebBank – bankiem z siedzibą w stanie Utah, który będzie odpowiedzialny za wydawanie kart i prowadzenie kont.

Fizyczna karta debetowa Klarny dostępna będzie w trzech kolorach: bakłażanowym, czarnym i jasnozielonym. Klienci będą mogli wybrać jedną z trzech ofert, spośród których jedna jest bezpłatna, a pozostałe dwie płatne. Różnią się między sobą oferowanymi rabatami i stawkami zwrotu gotówki (cashback).

Klarna obsługuje już ponad 100 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Mimo wcześniejszych planów wejścia na giełdę w USA – które dwukrotnie zostały wstrzymane, m.in. ze względu na destabilizację rynku wywołaną polityką celną administracji Donalda Trumpa – Klarna kontynuuje rozwój i dywersyfikację swojej oferty. Nowa karta debetowa ma być dostępna najpierw na rynku amerykańskim, a jeszcze w 2025 roku – na europejskim.

Dodatkowo warto przypomnieć, że Klarna przejmie obsługę pożyczek typu BNPL (kup teraz, zapłać później) dla firmy Walmart, zastępując swojego konkurenta – Affirm. Spółka przejmie obsługę pożyczek Walmart jeszcze w tym roku poprzez OnePay, startup fintech, w którym posiada większościowe udziały. Ma to jeszcze bardziej wzmocnić pozycję Klarny w USA.

Ostatnio pisaliśmy, że Klarna odnotowuje imponujące wyniki dzięki intensywnemu wdrażaniu sztucznej inteligencji w swojej działalności operacyjnej. Jak poinformowano, przychód firmy na jednego pracownika wzrósł do niemal 1 miliona dolarów. Jeszcze rok temu było to 575 tysięcy USD. Wzrost wynika z szeroko zakrojonej strategii automatyzacji, w której centralną rolę odgrywają wewnętrznie opracowane systemy AI oparte na technologii OpenAI.

Już w zeszłym roku Klarna zapowiedziała, że planuje zastąpić prawie 700 pełnoetatowych pracowników działu obsługi klienta chatbotami AI. Choć automatyzacja przyniosła firmie znaczne oszczędności, ostatnio ogłoszono, że klienci ponownie będą mogli skorzystać z pomocy “ludzkich” konsultantów.