Warto zauważyć, że banki w USA zazwyczaj pozwalają klientom wypłacić tylko niewielką część wartości czeku przed jego rozliczeniem – w tym wypadku było jednak inaczej.
Wypłacali pieniądze z JPMorgan, teraz szuka ich policja
Błąd szybko został tzw. “viralem” na TikToku pod hasłem 'infinite money glitch’, co oczywiście wywołało lawinę prób wykorzystania usterki. Sprawa przyciągnęła uwagę banku. Chase zdecydował się na wszczęcie postępowań prawnych, domagając się zwrotu wyłudzonych pieniędzy wraz z odsetkami, pokrycia opłat za debet oraz kosztów prawnych, a także wszelkich innych kosztów poniesionych przez bank.
Na ten moment mowa jest o postępowaniu przeciwko dwóm osobom i dwóm firmom. W jednym z ujawnionych przypadków, mężczyzna wypisał czek na kwotę 335 000 dolarów. Zanim bank zdążył rozpoznać czek jako fałszywy, oskarżony zdążył wypłacić już 290 000 dolarów.
„Chase poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za zwalczanie oszustw” – czytamy w oświadczeniu sądowym banku. „Częścią tej pracy jest pociąganie ludzi do odpowiedzialności, gdy popełniają oszustwa przeciwko Chase i jego klientom. Mówiąc najprościej, angażowanie się w oszustwa bankowe jest przestępstwem”.
Kilka tygodni temu pisaliśmy, że JPMorgan Chase prowadzi rozmowy z Apple na temat przejęcia programu kart płatniczych spółki z Cupertino od Goldman Sachs. Osoby zaznajomione ze sprawą twierdzą, że rozmowy są na wczesnym etapie i mogą się jeszcze załamać, ponieważ JPMorgan wciąż negocjuje z Apple cenę i rezygnację z części funkcji Apple Card.
Z kolei na początku sierpnia JPMorgan Chase wdrożył opracowanego przez siebie chatbota dla pracowników, który jest oparty o generatywną sztuczną inteligencję. Ma on spełniać rolę prywatnego analityka. Bot został zaprojektowany, aby pomóc w pisaniu, generowaniu pomysłów i podsumowywaniu dokumentów.