Chatbot nazywa się LLM Suite. Rozwiązanie jest już dostępne dla 50 tys. pracowników JPMorgan. W w kolejnej fazie wdrożenia trafił w ręce pracowników działu zarządzania aktywami i majątkiem.

Chatbot z generatywną sztuczną inteligencją dla pracowników JPMorgan

Przemawiając podczas majowego dnia inwestora w banku, Mary Erdoes, szefowa działu zarządzania aktywami i majątkiem, powiedziała: „W tym roku wszyscy pracownicy przejdą szybkie szkolenie, aby przygotować ich na sztuczną inteligencję przyszłości”. Z kolei COO JPMorgan, Daniel Pinto, stwierdził, że technologia będzie miała „bardzo, bardzo” duży wpływ na 60 tys. programistów banku i 80 tys. pracowników operacyjnych i call-center.

W swoim kwietniowym liście do akcjonariuszy szef JPMorgan Jamie Dimon porównał pojawienie się sztucznej inteligencji do rozwoju prasy drukarskiej i silnika parowego. Gigant z Wall Street ma obecnie ponad 2 tys. ekspertów w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz naukowców zajmujących się danymi. Dzięki temu bank może się pochwalić ponad 400 use case’ami wykorzystania AI w obszarach takich jak marketing, zarządzanie ryzykiem, czy przeciwdziałanie fraudom.

Niedawne badanie przeprowadzone przez firmę Evident wykazało, że JPMorgan stale zwiększa swój udział w badaniach nad sztuczną inteligencją z 30% w 2018 r. do 45% w 2023 r. Jest to możliwe dzięki inwestycjom w talenty z obszaru AI.

W marcu bieżącego roku pisaliśmy, że JPMorgan Chase planuje wdrożenie własnych płatności biometrycznych u amerykańskich sprzedawców detalicznych. Ma to nastąpić już na początku przyszłego roku. Klienci bedą mogli dokonywać zakupów skanując dłoń lub twarz.