Teraz użytkownicy aplikacji zyskali dostęp do nowej formy płatności – za pomocą kodów BLIK. Nowa funkcjonalność została udostępniona bez dodatkowych opłat zarówno nowym, jak i dotychczasowym użytkownikom terminali aplikacyjnych eService tom – czytamy w komunikacie.
eService tom – terminal w telefonie i tablecie
Aplikacja eService tom umożliwia przyjmowanie płatności bezgotówkowych w dowolnym miejscu, w którym jest zasięg sieci komórkowej lub WiFi – zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Rozwiązanie działa na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach z systemem Android (od wersji 8.1) oraz iOS (od wersji 17) wyposażonych w NFC. Pozwala obsługiwać transakcje bez limitu kwotowego – kartami Visa i Mastercard, a także płatności Google Pay, Apple Pay oraz BLIK.
Od listopada 2025 roku aplikacja obsługuje także płatności BLIK z kodami, co oznacza, że przedsiębiorcy mogą już przyjmować wszystkie formy płatności BLIK – zarówno zbliżeniowe, jak i kodowe.
Wprowadzona do użytku w sierpniu 2024 r., aplikacja eService tom zastąpiła jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na polskim rynku, które eService udostępniał wcześniej pod nazwą LikePOS, dla urządzeń działających pod systemem Android. W marcu 2025 rozwiązanie eService tom zostało wzbogacone o funkcję Tap to Pay na iPhonie.
Niedawno pisaliśmy, że eService we współpracy z firmą Kamsoft wprowadził „PESEL na terminalu” – rozwiązanie zmieniające dotychczasowy proces realizacji e-recept. Teraz klient w aptece nie będzie musiał dyktować swojego numeru PESEL na głos, wystarczy, że wprowadzi go na terminalu.
Z kolei wcześniej eService nawiązał współpracę z fintechem Wealthon. Celem partnerstwa jest zaoferowanie małym i średnim przedsiębiorstwom produktu POSCASH – czyli pożyczki pod obrót z terminala. Zwrot finansowania odbywa się automatycznie i proporcjonalnie do dziennej sprzedaży z terminala płatniczego, co ma eliminować ryzyko nadmiernego obciążenia budżetu w okresach niższych obrotów


