To kolejna akwizycja wykonana przez Polskie ePłatności tym razem zrealizowana już będąc w strukturach Grupy Nexi. W ciągu ostatnich 5 lat firma dokonała szeregu przejęć w tym m.in. operatorów płatności: NeoTu, PayUp, TopCard, dostawcy usług płatności za rachunki – Billbird, a także integratora płatności internetowych PayLane.

Polskie ePłatności przejmują operatora spółki Simapka

Simapka dostarcza rozwiązania, pozwalające m.in. na: rejestrację kart SIM, sprzedaż doładowań GSM lub kart podarunkowych, przenoszenie numeru pomiędzy operatorami. W ostatnim czasie spółka wprowadziła także możliwość korzystania z usług finansowych, takich jak pożyczki czy ubezpieczenia. Z aplikacji Simapka można skorzystać na wielu platformach np. przeglądarce internetowej, smartfonie, tablecie czy terminalu androidowym.

Przedstawiciele PeP informują, że rozwój oparty o akwizycje idzie w parze z bardzo dynamicznym wzrostem organicznym. Firma chwali się tym, że w ciągu ostatnich kilku lat skala jej działalności wzrosła kilkukrotnie, co pozwoliło PeP znaleźć się w pierwszej trójce największych operatów płatności pod względem ilości terminali. Z raportu NBP wynika, że w ubiegłym roku w Polsce przybyło blisko 100 tys. terminali płatniczych, z czego przeszło 30 tys. stanowiły urządzenia PeP.

– Wejście Simapki do Grupy PeP umożliwi udostępnienie naszym klientom najnowocześniejszych technologii oraz jeszcze szerszej palety usług na terminalu androidowym, co pozwoli na dywersyfikację źródeł ich przychodów – mówi Monika Gaszewska, Wiceprezes Zarządu ds. Fuzji i Przejęć w Grupie Polskie ePłatności.