Podczas gdy inny konkurent X, aplikacja Threads od Meta, dystansuje się od polityki, Bluesky priorytetowo traktuje takie dyskusje. Platforma poważnie podchodzi do przeciwdziałania dezinformacji związanej z wyborami, stawiając na rozbudowany zespół moderacyjny. Bluesky na początku tego roku zatrudnił byłego lidera Twittera w dziedzinie Trust and Safety, Aarona Rodericksa. Jego doświadczenie miało stać się cennym zasobem w kontekście obecnych wyborów.
Czytaj także: Elon Musk będzie co miesiąc przekazywał 45 mln USD na kampanię Donalda Trumpa
Elon Musk i X wspierają Trumpa. Bluesky chce być alternatywą
Zespół Bluesky opracował system zgłaszania i przeglądania postów pod kątem ich zgodności z zasadami platformy. Użytkownicy mogą oznaczać treści jako dezinformację, a posty związane z wyborami są przetwarzane w specjalnej kolejce priorytetowej. Bluesky zamierza również usuwać treści promujące zastraszanie lub zakłócanie procesu wyborczego, a także specjalnie oznaczać posty wprowadzające użytkowników w błąd. Dodatkowo, pojawiające się publikacje związane z wyborami, których nie można natychmiast zweryfikować, zostaną oznaczone jako „niepotwierdzone”.
Bluesky idzie o krok dalej niż konkurencja, umożliwiając użytkownikom większą kontrolę nad treścią na platformie. Platforma oferuje zdecentralizowany model, który pozwala każdemu uruchomić własny serwer oraz dopasować ustawienia moderacji. Dzięki temu użytkownicy mogą subskrybować wiele usług moderacji, które odpowiadają ich preferencjom.
Bluesky niedawno ogłosiło zakończenie rundy finansowania serii A, w ramach której firma pozyskała 15 milionów dolarów. Środki te mają pozwolić na dalszy rozwój platformy, której popularność w ostatnim czasie gwałtownie wzrosła – głównie dzięki niezadowoleniu użytkowników platformy X. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca Bluesky zyskało 3 miliony nowych użytkowników, zwiększając ich liczbę do 13 milionów.
Dodatkowe fundusze pozwoliły Bluesky na zwiększenie liczebności zespołu ds. moderacji, co ma umożliwić dokładniejszą kontrolę nad treściami. Dyrektor generalna Bluesky, Jay Graber, ujawniła, że dział wsparcia i moderacji liczy obecnie około 18 osób.
Z kolei X wprowadził kontrowersyjną aktualizację funkcji blokowania, umożliwiając użytkownikom przeglądanie naszych publicznych postów, nawet jeśli ich zablokowaliśmy. Ludzie protestowali przeciwko tej zmianie, argumentując, że nie chcą, aby zablokowani użytkownicy widzieli ich posty ze względów bezpieczeństwa.