Konto bankowe otwiera się z wykorzystaniem aplikacji – w tym przypadku SGB Mobile – po zaakceptowaniu określonych zgód i wykonaniu zdjęcia twarzy. Weryfikacja tożsamości następuje na podstawie biometrycznego porównania zdjęć dowodu osobistego z selfie klienta i po nagraniu kilku gestów użytkownika. Klient wypełnia wniosek i następnie akceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS.
Konto na selfie w SGB-Banku. Pojawią się przelewy na telefon BLIK
– Tak jak zapowiadaliśmy w strategii „Otwieramy przyszłość” interes i potrzeby klienta są naszym najważniejszym priorytetem. Tak jak zachowanie wysokiego bezpieczeństwa i szerokiej dostępności do usług bankowych. Konto mobilne wychodzi naprzeciw obu tym wyzwaniom – jest proste w obsłudze, a jednocześnie gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i można je założyć w dowolnym momencie oraz miejscu – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku.
Pilotaż konta na selfie przeprowadzono z sukcesem w dwóch bankach spółdzielczych, które dziś wprowadzają produkt dla swoich klientów. Bank Spółdzielczy w Lipce oraz ESBANK Bank Spółdzielczy wprowadziły już Konto mobilne do swojej stałej oferty. Kolejne podmioty mają już dołączać do tej grupy.
Konto na selfie to nie ostatnia nowość związana z aplikacją SGB Mobile. SGB-Bank wdroży również przelewy na telefon BLIK.