Bank umożliwił klientom posiadającym Santander Internet korzystanie z usługi eID, pozwalającej na zdalne potwierdzenie tożsamości m.in. w procesie pozyskiwania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny ułatwia wiele procesów biznesowych oraz wymianę dokumentów w bieżącej działalności klientów.

Kwalifikowany podpis elektroniczny w Santanderze

Kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu, dlatego klienci, którzy zdecydują się na użycie tego rozwiązania, będą mogli wykorzystywać go nie tylko do załatwiania spraw bankowych, ale także w swojej codziennej działalności. Usługa eID będzie dostępna zarówno dla reprezentantów firm, jak i klientów detalicznych.

Opracowany przez Asseco Data Systems mobilny podpis elektroniczny SimplySign to pierwsze tego typu rozwiązanie oferowane na polskim rynku, które funkcjonuje bez konieczności użycia fizycznej karty oraz czytnika. Można go używać wszędzie – w dowolnej chwili i  z dowolnego miejsca – czytamy w komunikacie Santandera.