Dzięki wzroście dochodów z prowizji i odbudowie wyniku odsetkowego dochody podstawowe mBanku były bliskie rekordu. Bank osiągnął wskaźnik koszty/dochody na poziomie 42,5 proc.

Najwięcej użytkowników mobilnych

mBank zajmuje 1. miejsce w Polsce według udziału użytkowników mobilnych w bazie wszystkich aktywnych klientów i 2. miejsce pod względem ich liczby. Aplikacja mobilna ma 2,42 miliony użytkowników. Kanał mobilny odpowiada już za 23 proc. sprzedaży kredytów niehipotecznych. W samym II kwartale klienci mBanku wykonali 60,5 mln zbliżeniowych płatności mobilnych.

Rośnie udział w rynku – mBank odpowiada za 7,6 proc. wszystkich kredytów udzielonych gospodarstwom domowym. Liczba klientów korporacyjnych przekroczyła próg 30 tys. firm.

W całym pierwszym półroczu bank wypracował 2,98 mld zł dochodów. Osiągnął 735,6 mln zł zysku, o niemal 100 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku.

W drugim kwartale 2021 roku mBank wprowadził limitowane karty kolekcjonerskie z motywem Pol’and’Rock Festiwal, pośredniczył w emisji obligacji dla dewelopera farm fotowoltaicznych R.Power i wprowadził płatności mobilne dla klientów korporacyjnych. Pełny raport można pobrać na stronie mBanku.

/Informacja prasowa/Fintek.pl