Według badania, przeprowadzonego przez firmę YouGov, prawie 17% mieszkańców Europy deklaruje zainteresowanie zakupem e-bike’a. Na tym tle Polska zdecydowanie się wyróżnia, gdyż co czwarta osoba w naszym kraju chciałaby nabyć rower z silnikiem elektrycznym. E-bike’i łączą pozytywny wpływ na ograniczenie zanieczyszczenia powietrza w miastach z możliwością aktywności fizycznej. Dla wielu osób są także bezpieczną alternatywą wobec komunikacji miejskiej w czasach pandemii.
Testowe jazdy rowerem elektrycznym w Media Markt
MediaMarkt oferuje możliwość wypróbowania roweru elektrycznego w kilkunastu sklepach stacjonarnych na terenie wybranych polskich miast. Sieć przeznaczyła do testów uniwersalne miejskie modele marki JEEP. Rowery wyposażone są w silnik o mocy 250W, zapewniający prędkość ze wspomaganiem do 25 km/h. Duży akumulator o pojemności 10Ah, pozwala na pokonanie dystansu nawet do 70 km na jednym ładowaniu.
Aby sprawdzić dostępność określonego modelu e-bike w wybranym sklepie, wystarczy odwiedzić stronę internetową i skorzystać z opcji odbioru w markecie w czasie do 29 minut.
Obecnie naładowanie w pełni akumulatora w warunkach domowych to koszt w przedziale 25-30 groszy. Przy pełnej baterii możemy przejechać z jego wykorzystaniem około 30 kilometrów. Koszt jednego kilometra to zaledwie około jednego grosza. Bezsprzeczną zaletą e-bike’ów jest możliwość jazdy także bez użycia energii elektrycznej, w przypadku wyczerpania akumulatora.
W ostatnich miesiącach Media Markt obserwuje największe zainteresowanie modelami w przedziale cenowym od 2500 do 4000 PLN.