Polscy konsumenci zyskują dostęp do znacznie szerszego asortymentu – zarówno w dotychczasowych kategoriach, jak i w nowych, które zyskują popularność w Europie Zachodniej, takich jak DIY (zrób to sam) czy fitness i petcare. Wyróżnikiem platformy mają być także produkty odnowione (refurbished) – czytamy w komunikacie.
Marketplace od MediaMarkt już dostępny w Polsce
Nowością będzie też integracja zakupów online z siecią sklepów stacjonarnych. Klienci, wraz z rozwojem platformy będą mogli odbierać zamówienia z marketplace w wybranych placówkach, a docelowo także zwracać produkty, zgłaszać reklamacje, korzystać z napraw czy dokupić ubezpieczenie. W komunikacie czytamy, że ma to być pierwszy taki projekt w Polsce.
Marketplace MediaMarkt ma być także szansą dla partnerów biznesowych. Jedna tabela prowizyjna oraz stała miesięczna opłata, bez ukrytych kosztów czy skomplikowanych warunków. Sprzedawcy mają kontrolę nad kosztami i mogą skalować swoją ofertę na inne rynki europejskie, wykorzystując międzynarodowy zasięg grupy MediaMarktSaturn – zapewnia firma w informacji prasowej.
Wraz z uruchomieniem marketplace MediaMarkt rozszerza także zakres oferowanych usług. Klienci mogą korzystać z instalacji, ubezpieczeń, wynajmu sprzętu i innych rozwiązań, które mają być stopniowo wprowadzane na rynek. Sklepy stacjonarne mają zyskać nową rolę – będą nie tylko miejscem odbioru zamówień, ale także centrum usług i wsparcia posprzedażowego.
Pod koniec zeszłego roku pisaliśmy, że MediaMarkt Polska we współpracy z Uber Direct wprowadza nową usługę na polskim rynku e-commerce, oferując dostawę zamówień internetowych w czasie krótszym niż 90 minut. Usługa obejmuje większość sklepów MediaMarkt, a maksymalna odległość dostawy wynosi 8 km od najbliższej lokalizacji.