Wśród dostępnych opcji będzie kanał „Dla Ciebie”, prezentujący spersonalizowane treści na podstawie algorytmów. Natomiast kanał „Obserwujący” wyświetla posty od osób, które dany użytkownik śledzi. Dzięki nowej funkcji, osoby korzystające z Threads będą mogły wybrać jedną z dwóch opcji lub utworzyć niestandardowy kanał, dopasowany do swoich zainteresowań.

Nowość dla użytkowników Threads

Testy nowej funkcji odbywają się w kontekście rosnącej konkurencji, jaką stanowi Bluesky – sieć społecznościowa, która zyskała na popularności zwłaszcza wśród użytkowników X. Bluesky umożliwia tworzenie własnych kanałów i algorytmów, co niewątpliwie przyciąga użytkowników chcących mieć większą kontrolę nad swoimi treściami. Meta reaguje na ten rozwój wydarzeń, szybko aktualizując Threads, aby nie stracić użytkowników na rzecz rosnącej popularności Bluesky, który przekroczył już 20 milionów aktywnych użytkowników.

Ostatnia aktualizacja, która pozwala na wyświetlanie większej liczby postów od osób obserwowanych w kanale „Dla Ciebie”, spotkała się z mieszanymi reakcjami. Meta postanowiła więc wprowadzić oczekiwaną funkcję, pozwalając użytkownikom na pełną personalizację wyświetlanych im treści. W swoim wpisie Zuckerberg powiedział, że „jest zainteresowany tym, jak i czy ludzie z niej korzystają”.

Threads, mimo posiadania solidnej bazy użytkowników (ponad 275 milionów miesięcznie), staje przed trudnym zadaniem utrzymania tempa wzrostu w obliczu konkurencji, jaką stanowi Bluesky. Dane z firmy analitycznej Similarweb wskazują, że Bluesky dogania Threads pod względem dziennej liczby aktywnych użytkowników. Jeśli obecny trend wzrostu się utrzyma, Bluesky wkrótce może nawet wyprzedzić Threads.