PKP Intercity wdrożyło aplikację mobilną w styczniu bieżącego roku. Po 7 miesiącach od oddania jej do użytkowania padł milionowy zakup biletu. Tylko od początku funkcjonowania aplikacji PKP Intercity została ona pobrana ponad 650 tys. razy.
PKP Intercity z dobrymi wynikami sprzedanych biletów
W aplikacji można nabyć bilety nie tylko na przejazdy krajowe, ale również międzynarodowe, a płatności można dokonać przez Apple Pay, Google Pay, karty płatnicze oraz system BLIK. Bilety na przejazd PKP Intercity można także pobrać w formie pdf oraz dodać do kalendarza.
Innym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. W wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejscowości gdzie rozpoczyna i kończy się podróż, a system pokaże wszystkie dostępne połączenia. W aplikacji mobilnej podróżni zyskali także możliwość graficznej rezerwacji miejsc.
Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można kupić także na innych platformach. Od początku współpracy w serwisie Koleo zakupiono ponad 3 mln biletów przewoźnika, w e-podroznik.pl – 866 tys. biletów, a w Skycash – 275 tys. biletów. Łącznie, za pomocą zewnętrznych zdalnych kanałów sprzedaży, pasażerowie zakupili ich już ponad 4 mln. Dodatkowo, od kwietnia bieżącego roku użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.