Klienci PKO Banku Polskiego mogą w dowolnym momencie zmienić sposób autoryzacji korzystając z aplikacji IKO, serwisu iPKO lub przez infolinię. Do wyboru mają takie narzędzia jak kody SMS, karta kodów jednorazowych oraz wspomniana mobilna autoryzacja. Ta ostatnia metoda polega na autoryzowaniu operacji za pomocą jednego kliknięcia w powiadomieniu push lub w aplikacji.
PKO BP zapyta o zgodę na mobilną autoryzację
Klienci, którzy zdecydują się na instalację i aktywację aplikacji mobilnej IKO, otrzymają prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji. Udzielenie zgody oznacza, że w przyszłości nim użytkownik zacznie korzystać z autoryzacji kodami SMS lub karty zdrapki, bank będzie mógł przełączyć go na mobilną autoryzację.
Brak zgody sprawi, że aplikacja IKO będzie działać jedynie w trybie pasywnym, bez dostępu do wszystkich funkcji. W takiej formie aplikacja wyświetla informacje o kontach i innych produktach, ale użytkownik nie wykona w niej żadnych operacji. Oznacza to na przykład, że nie można korzystać z dostępności zbliżeniowego BLIKA.
PKO BP uprzedza, że dotychczasowi użytkownicy aplikacji IKO po zalogowaniu do niej, również mogą otrzymać prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji. Jednak w tym przypadku odmowa niczego nie zmienia, aplikacja zachowa wszystkie swoje funkcje.