Kiedy kontakt ze strony doradcy leasingowego jest niewystarczający, potencjalny klient zapomina o ofercie. Wybiera konkurencję lub decyduje się na zupełnie inną formę finansowania zakupu. Dane i prognozy pokazują, że firmy leasingowe mają wciąż wiele do zrobienia, by zagospodarować rynkowy potencjał. A ich klienci szukają przede wszystkim wygody, przejrzystości i dobrze zaprojektowanego procesu zawierania umowy.
Kwalifikowany podpis elektroniczny to game changer
O sile i potencjale polskiej branży leasingowej pisaliśmy już tutaj. Istotnie, Polska jest dzisiaj jednym ze światowych liderów w zakresie usług finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania nowych technologii w kreowaniu nowych produktów bankowych. Jakiś czas temu wspominaliśmy również o trendach w leasingu na 2022 rok: kwalifikowanym podpisie elektronicznym, narzędziach do identyfikacji (eKYC i eID), sharing economy czy roli machine learingu. Dzisiaj nie boimy się już napisać, że możliwość podpisywania umów leasingowych bez wychodzenia z domu, w 100% online to game changer, na który czekają przedsiębiorcy.
W tym kontekście jednym z rozwiązań, które w branży leasingowej zasługuje na szczególną uwagę, jest LeaseTech Prospect Portal. To produkt zaprojekowany, by sprostać wymaganiom tych firm leasingowych, które chcą udostępnić swoim klientom cyfrowy i kompleksowy system wspomagający klienta na wszystkich etapach zawierania umowy.
LeaseTech Prospect Portal powstał w odpowiedzi na potrzeby szybko rozwijającego się sektora. Pozwala minimalizować liczbę sytuacji, w której klient porzuca ofertę, a tym samym znacznie zwiększa konwersję sprzedaży. Rdzeń nowego systemu stanowi możliwość zawierania umów leasingowych przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W pełni zdalnie, z dowolnego miejsca i o każdej porze (zgodnie z polskim prawem taki podpis jest równoważny podpisowi własnoręcznemu, a to znaczy, że można go używać, zawsze wtedy, kiedy zawierana jest umowa w formie papierowej lub pisemnej).
Leasingodawca może więc udostępnić indywidualną kalkulację i szczegóły oferty, a klient podejmuje decyzję, wybierając najlepszą opcję dla siebie i następnie podpisuje umowę. Finalizacja transakcji, dzięki zastosowaniu na przykład elektronicznego podpisu, odbywa się paperless – na komputerze lub smartfonie. Drukowanie i skanowanie papierowych dokumentów jest w tym przypadku całkowicie zbędne.
LeaseTech Prospect Portal – jak to działa?
– LeaseTech Prospect Portal łączy potrzeby biznesowe obu stron. Przede wszystkim klient ma zapewniony komfort w dostępie do oferty, może się zapoznać z jej szczegółami w dowolnym miejscu i czasie, może skonsultować parametry komercyjne oferty oraz produktów uzupełniających, z których może skorzystać. Całość warstwy UX/UI rozwiązania została przygotowana zgodnie z najnowszymi trendami na rynku. Z kolei firma leasingowa otrzymuje narzędzie, które pozwala jej efektywnie przedłużyć relacje z klientami z tradycyjnych kanałów sprzedaży w kanale online. Rozwiązanie umożliwia pełną transakcyjność i jest odpowiedzią na obecne potrzeby branży leasingowej oraz doskonałym uzupełnieniem cyfrowej ścieżki klienta – przekonuje Paweł Krasuski, Executive Sales Director LeaseTech Ailleron.
LeaseTech Prospect Portal to platforma kompleksowa, łącząca obu interesariuszy umowy – klienta końcowego i firmę, która udostępnia ofertę. Oprócz samej możliwości zdalnego podpisywania umowy, rozwiązanie udostępnia szereg funkcji „wspomagających”: wysyła powiadomienia i przypomnienia e-mail oraz SMS o przebiegu procesu, posiada opcję kontaktu z konsultantem przez chat lub wideokonferencję, a nawet gromadzi kluczowe statystyki, które pozwalają administratorom systemu kontrolować konwersję ofert na umowy.
Klient, korzystający z LeaseTech Prospect Portal, „gratisowo” dostaje więc poczucie sprawczości i kontroli na każdym etapie procesu zawierania umowy leasingowej. Swobodny dostęp do oferty w dogodnym czasie, a także samodzielność przy wyborze tej najlepszej sprawia, że rosną szansę na pozytywne zakończenie transakcji.
Dobrze skalkulowana oferta i atrakcyjna rata leasingowa to warunki konieczne, lecz nie zawsze wystarczające. Wśród tak dużej konkurencji, na pierwszy plan wybija się customer experience, czyli pozytywne doświadczenia klienta w kontakcie z produktem. Na samym końcu, kiedy klient wybiera między jedną ofertą a drugą, liczy się właśnie to „coś”.
***
Tekst został przygotowany w partnerstwie z Ailleron, który tworzy rozwiązania IT dla m.in. branży finansowej w Polsce i za granicą, w tym dla wiodących leasingodawców. Na temat współpracy Ailleron z Santander Leasing rozmawialiśmy z Adrianem Kaczmarkiem, Pawłem Krasuskim i Patrycją Leszek-Królikowską. O tej współpracy możecie także posłuchać w podcaście, który poprowadziła Izabela Kozakiewicz.